خبرگزاری کار ایران

درحاشیه بازدید از پروژه پل کابلی ولیعصر(عج) صورت گرفت؛

دفاع تمام قد شهردار شیراز از پیمانکار پروژه پل ولیعصر / پیمانکار از مردم عذرخواهی نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۷۰

پیمانکارانی نظیر قرارگاه خاتم، در کشور ما یک سرمایه‌ به‌شمر می‌روند و نمی‌توان و نباید به‌واسطه یک حادثه که در مسیر اجرای هر پروژه بزرگ و کوچکی ممکن است حادثشود، جایگاه آنان متزلزل شود.

شهردار شیراز ضمن تاکید بر این موضوع که اتفاق رخ داده در پروژه پل کابلی ولیعصر(عج) یک اتفاق طبیعی در پروژه های عمرانی است گفت: با تمام توان از پیمانکار این پروژه دفاع می کنم.

به گزارش خبرنگارایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت ظهر امروز دوشنبه ۱۳ مردادماه در حاشیه بازدید از کارگاه احداثپل کابلی ولیعصر(عج)، طراحی، نحوه اجرا و مصالح به‌کار برده شده در این سازه را بدون نقص خواند و افزود: من به‌عنوان مدیر شهرداری به مجموعه پیمانکار، مشاور و ناظر این پروژه اعتماد کامل را داشته و دارم و وقوع این حادثه را به‌ عنوان یک نقطه منفی در عملکرد آنان محسوب نمی‌کنم.

شهردار شیراز، سهل انگاری و نا آگاه بودن دو کارگر و کشیدن بدون هماهنگی جک های زیر پل در حال احداثرا علت تخریب بخشی از این پل عنوان کرد و با تاکید بر این موضوع که در کشور پروژه‌هایی بزرگ نظیر پل کابلی ولی‌عصر به‌تعداد عدد انگشتان دو دست هم نمی رسد افزود: گفت: تعداد پیمانکارانی هم که توان اجرای این گونه پروژه‌ها را داشته باشند، زیاد نیست.

پاک‌فطرت با بیان اینکه نوع این پل، پل کابلی پس‌تنیده است و کابل‌ها که در بخش اعظمی از پل به دلیل قرار داشتن درون بتن، دیده نمی‌شوند، بیش از ۷۰ درصد استقامت سازه را متحمل می‌شوند، گفت: این پل ۵۲ ستون دارد که بلند‌ترین ستون آن بیش از ۶۰ متر ارتفاع دارد و بیش از ۸۰ شمع زیر فوندانسیون این پایه در عمق زمین اجرا شده است.

وی با یادآوری اینکه طول کل شمع‌های اجرا شده در این پروژه(۵۰۰ شمع) بیش از ۱۵ کیلومتر و قطر آن ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر است، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷ هزار و ۵۳۰ تن آرماتور در این پروژه به‌کار رفته و خواهد رفت.

شهردار شیراز با تاکید براینکه پل ولی‌عصر با حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی هنوز یک پروژه در حال اجرا به‌شمار می‌رود، گفت: من شخصا از پیمانکار این پروژه قدردانی کرده و به عوامل خداقوت می‌گویم، پیمانکاران خصوصا پیمانکارانی نظیر قرارگاه خاتم، در کشور ما یک سرمایه‌ به‌شمر می‌روند و نمی‌توان و نباید به‌واسطه یک حادثه که در مسیر اجرای هر پروژه بزرگ و کوچکی ممکن است حادثشود، جایگاه آنان متزلزل شود.

پاک‌فطرت با تصریح اینکه با تمام قدرت به‌عنوان مدیر شهرداری از این پیمانکار و مشاور حمایت کرده و می‌کند، در عین‌حال گفت: به‌دلیل سهل‌انگاری تعدادی از کارگران بخشی از یک سازه که تکمیل هم نبوده، سقوط کرده است، این پروژه خود یک کلاس درس برای هر مهندس و هر متخصص پل‌سازی و دانشجویانی است که در حال تحصیل در این رشته هستند.

وی با تاکید براینکه پل ولی عصر شیراز همچنان به‌عنوان نماد تخصص و توان مهندسی مهندسان شیرازی، فارسی و ایرانی به‌شمار می‌رود،
شهردار شیراز گفت: من به‌عنوان شهردار به مردم این اطمینان را می‌دهم که پل ولی‌عصر به لحاظ طراحی، نحوه‌اجرا، نوع مصالح، توان پیمانکار و اقدامات نظارتی، در سطحی مطلوب قرار دارد و هیچ مشکلی ندارد و تمام این عوامل مورد تایید مدیریت شهری و شهرداری است.

او با یادآوری اینکه این پیمانکار تاکنون طرح‌های بزرگی نظیر پل ایمان، تونل‌های مختلف شیراز و… را اجرا کرده است، گفت: پروژه‌هایی در این شهر در مدت سه سال گذشته اجرا شد که کسی خواب اجرای آن را هم نمی‌دید، ما نباید از این مسائل بترسیم و نمی‌ترسیم، مطمئن باشید که تنها املای نانوشته غلط ندارد.
شهردار شیراز در پاسخ به سوال خبر نگار ایلنا مبنی بر اینکه که چرا فرهنگ عذرخواهی در میان مدیران وجود ندارد، گفت: هرکس در این موضوع مقصر است باید رسما از مردم عذرخواهی کند و عذرخواهی هم می‌کند.

درادامه جلسه و در حالیکه نمایندگان رسانه های جمعی از نماینده پیمانکار خواستند تا بخاطر بروز این حادثه از مردم عذرخواهی کند، وی با امتناع از عذرخواهی از مردم گفت: در جلسه‌ای دیگر موضوع را مطرح خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز