خبرگزاری کار ایران

مشاور اجرایی استاندار فارس:

تغییرات در دولت تدبیر و امید از سر مصلحت‌اندیشی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۴۱

علت تاخیر در تغییر برخی مدیران، پای‌فشاری برخی برای ادامه فعالیت مدیران ناکارآمدی است / به‌رغم وجود تمام فشارها و مشکلات، مدیران برخی دستگاه‌های کلیدی استان تغییر کرده و اکنون هم روند کار در این دستگاه‌ها نشان از تحول دارد.

مشاور ارشد استاندار فارس گفت: علت تاخیر در تغییر برخی مدیران، پای‌فشاری برخی برای ادامه فعالیت مدیران ناکارآمدی است که لزوم تغییر آنان برای ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف محرز تشخیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سیدمحمود موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به‌رغم وجود تمام فشارها و مشکلات، مدیران برخی دستگاه‌های کلیدی استان تغییر کرده و اکنون هم روند کار در این دستگاه‌ها نشان از تحول دارد.

وی در عین‌حال با تصریح اینکه تمام تغییرات انجام شده در سطوح مدیریتی استان براساس توان و شایستگی افراد بوده است، خاطرنشان کرد: برخلاف برخی شعارها، تغییرات در دولت تدبیر و امید به‌هیچ عنوان از سرمصلحت‌اندیشی نبوده و نیست.

موسوی گفت: امروز یکی از مشکلات مدیر ارشد استان استخدام و انتصاب‌های مصلحتی انجام شده در گذشته است، برهم زدن آن مصلحت‌اندیشی‌ها ما را دچار مشکل کرده، حال آنکه تغییرات مدیریتی در فارس بر اساس توانایی، شایستگی و با انجام بررسی‌های متعدد انجام شده و می‌شود.

مشاور اجرایی استاندار فارس، با اشاره به انجام ۲۱ سفر رسمی و ۲۰ سفر غیر رسمی استاندار به شهرستان ها گفت: در این سفرها تلاش می شود که مسایل و مشکلات شهرستان ها بر اساس اولویت و اهمیت مورد بررسی قرار گیرد. موسوی اضافه کرد: انجام سفرهای شهرستانی نیازمند برنامه ریزی دقیق و هماهنگی های لازم با مجموعه مدیران استانی و شهرستانی، فرمانداران و نمایندگان مجلس است.

وی تصریح کرد: برای این منظور، ستادی تحت عنوان ستاد برنامه ریزی سفر ایجاد شده که این ستاد با هدف شناسایی، اولویت بندی و ارائه راهکارهای متعدد برای حل مشکلات شهرستان با حضور فرماندار، مدیران استانی و مدیران شهرستان تشکیل جلسه می دهد.

مشاور اجرایی استاندار فارس، ضمن اعلام تفاوت شیوه سفرهای سال‌های گذشته با سفرهای این دولت و انتقاد از عملکرد برخی فرمانداران در شیوه استقبال از استاندار گفت: دکتر احمدی به شدت مخالف هرگونه ریخت و پاش و راه اندازی کاروان و ایجاد مزاحمت برای مردم است و تاکید دارند که در سفرها هیچگونه هزینه‌ای صرف استقبال نشود.

وی تاکید کرد: در جریان ۲۱ سفر رسمی شهرستانی که استاندار تاکنون انجام داده جز در یکی دو شهرستان در بقیه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی سفر طبق خواست و نظر استاندار پیش رفت و از فراخواندن و به زحمت افتادن مردم جلوگیری شد.

موسوی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید، دولت و دولتمردان خود را خدمتگزار مردم می‌دانند زیرا مردم صاحبان اصلی کشور و انقلاب هستند و هرگونه خدمت و کاری هم که از سوی دولتمردان برای آنها انجام می‌شود بر حسب وظیفه است و هیچ منتی بر سر مردم نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه سفرهای شهرستانی دیگری در پیش رو داریم، امیدواریم در هیچ شهرستان دیگری شاهد برنامه‌ها و استقبال‌های سازماندهی شده و به زحمت انداختن مردم نباشیم.

مشاور اجرایی استاندار فارس گفت: از دیماه سال گذشته که سفرهای رسمی شهرستانی آغاز شد تاکنون ۲۱ سفر انجام و مسایل و مشکلات شهرستان‌ها از نزدیک بررسی شده و در مجموع ۷۵۰ مصوبه برای رفع مشکلات انجام شده است.

وی تصریح کرد: امروز دیگر کلنگ بدون برنامه زمین زده نمی‌شود، تا زمانی که اطمینان به اجرایی شدن کامل یک پروژه وجود نداشته باشد، طرحی آغاز نمی‌شود.

موسوی افزود: حتی به جرات می‌توان گفت که تقریبا تمام مصوبات ۲۱ سفر شهرستانی استاندار عمدتا در جهت رفع موانع و مشکلاتی است که کلنگ زنی‌های بی برنامه گذشته برای شهرستان‌ها ایجاد کرده بود.

وی مدعی شد که دسترسی آسان‌تر به مدیر ارشد استان یکی از تفاوت‌های دوره مدیریتی کنونی فارس با دوره‌های گذشته است.

موسوی ادامه داد: امروز این امکان برای همه فراهم است تا از راههای مختلف با استاندار و مجموعه مدیران استان ارتباط برقرار کنند، علاوه بر این انجام منظم برنامه ملاقات‌های مردمی استاندار، حضور استاندار در جلسات مختلف مناسبتی و برنامه‌های بازدید و حضورهای سرزده در نقاط مختلف و همچنین حضور در مساجد، زمینه ارتباط نزدیک‌تر مردم با مدیر ارشد استان را فراهم کرده است.

موسوی گفت: حضور استاندار در پست‌های مدیریتی در شهرستان‌های مختلف استان فارس در طول سال‌های گذشته باعثشده که وی شناخت و اطلاعات کامل و جامعی نسبت به هر شهرستان داشته باشد، این شناخت سرعت برنامه ریزی برای حل آن مشکلات را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داده است.

مشاور اجرایی استاندار فارس گفت: سازمان بازرسی کل کشور به‌طور عام، اداره کل بازرسی و عملکرد حقوقی استانداری و بازرسان ویژه استاندار به‌طور خاص ماموریت بررسی عملکرد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی استان و شهرستان‌ها را عهده دار هستند.

موسوی همچنین گفت: ناتوانی برخی مدیران در بعضی دستگاه‌ها از جمله موارد مهمی است که در بازرسی‌ها به آن رسیده‌ایم و به‌زودی تصمیمات لازم در این خصوص از سوی مدیریت ارشد استان اتخاذ خواهد شد.

مشاور اجرایی استاندار فارس تصریح کرد: هیچ تفاوتی در این رابطه وجود ندارد و با هرگونه سهل انگاری و ناکارآمدی برخورد قطعی و جدی می‌شود، چنانچه در آخرین جلسه شورای اداری، استاندار با قاطعیت تمام این موارد را به مدیران اعلام و چند مورد کم کاری و ضعف و کارشکنی برخی دستگاه‌ها را تذکر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز