خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تشریح کرد:

چگونگی حمایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از اتحادیه‌ها

کد خبر : ۱۸۵۴۳۸

این صندوق به منظور اجرای عدالت اجتماعی، تامین استقلال اقتصادی جامعه و حمایت از سرمایه گذاری‌های مولد و اشتغال زا به خصوص حمایت از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان یکی از موسسات وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد و به فعالیت مشغول است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس چگونگی حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهراب مختاری با اشاره به اهداف راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه گذاری، گفت: این صندوق به منظور اجرای عدالت اجتماعی، تامین استقلال اقتصادی جامعه و حمایت از سرمایه گذاری‌های مولد و اشتغال زا به خصوص حمایت از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان یکی از موسسات وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد و به فعالیت مشغول است.

وی با اشاره به انواع ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، افزود: ضمانت نامه اعتباری، تعهد پرداخت، حسن اجری تعهدات، حسن انجام کار، استرداد پیش پرداخت، استرداد وجه الضمان، گمرکی، شرکت در مناقصه یا مزایده و متفرقه از انواع ضمانت نامه‌هایی است که توسط این صندوق حمایت می‌شوند.

مختاری به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری طرف قرارداد این صندوق نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، سپه، رفاه، ملت، تجارت، ایران زمین، اقتصاد نوین، صندوق مهر امام رضا(ع)، موسسه مالی اعتباری عسکریه، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی کشور از جمله مجموعه‌های طرف قرارداد این صندوق هستند.

وی تصریح کرد: صندوق به پذیرش درخواست صدور انواع ضمانت نامه صرفا برای شرکت‌های تعاونی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی اقدام می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین گفت: در کلیه ضمانت نامه‌های صادره(به استثنای ضمانت نامه‌های اعتباری) ذی نفع ضمانت‌نامه باید تنها یکی از سازمان‌های دولتی، نهادهای دولتی و عمومی، شرکت‌های دولتی که بیش از ۵۰ درصد سهام آن‌ها متعلق به دولت است و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس باشد.

مختاری افزود: پذیرش صندوق‌های حمایت بخش کشاورزی و اتحادیه‌های سراسری به عنوان ذی نفع صرفا در صورت انعقاد تفاهم نامه چند جانبه و مطابق مفاد آن امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: تعرفه کارمزد ضمانت نامه‌های اعتباری برای سال اول به میزان ۰.۵ الی یک درصد مبلغ ضمانت نامه و برای سال‌های بعد به ازای هر سال به میزان ۰.۱۵ الی ۰.۵ درصد مبلغ ضمانت نامه است و کارمزد سایر ضمانت نامه‌ها ۵۰ درصد کارمزد مندرج در آخرین بخش ضمانت نامه‌های ابلاغی بانک مرکزی به سیستم بانکی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه اطلاعات تکمیلی در نشانی الکترونیکی www. cigf. ir موجود است، خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی و نیز مدارک لازم برای تشکیل پرونده به سایت مذکور مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز