خبرگزاری کار ایران

فارس رکورد‌دار متوفی در تصادفات جاده‌ای است؛

جاده‌هایی که هر روز قربانی می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۲۷

در این مدت استان‌های فارس با ۱۴۴، خوزستان با ۱۲۱ و کرمان با ۱۰۷ فوتی بیشترین و استان‌های اردبیل با ۱۱، ‌ یزد با ۱۲ و ایلام با ۱۵ فوتی کمترین آمار تلفات حوادثرانندگی را داشته‌اند.

براساس آمار‌های منتشر شده توسط پزشکی قانونی در فروردین امسال، هزار و ۵۱۴ نفر در حوادثرانندگی جان باختند که از این تعداد هزار و ۱۳۸ نفر مرد و ۳۷۶ نفر زن بودند.
به گزارش ایلنا از شیراز، بر اساس همین آمار از کل تلفات حوادثرانندگی در این ماه هزار و ۲۱ نفر در جاده‌های برون شهری، ۳۳۶ نفر در محورهای درون شهری و ۱۵۰ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.
در این مدت استان‌های فارس با ۱۴۴، خوزستان با ۱۲۱ و کرمان با ۱۰۷ فوتی بیشترین و استان‌های اردبیل با ۱۱، ‌ یزد با ۱۲ و ایلام با ۱۵ فوتی کمترین آمار تلفات حوادثرانندگی را داشته‌اند.


جشن کاهش تلفات جاده‌ای
این آمار‌ها در حالی منتشرشده است که مدتی پس از پایان تعطیلات نوروزی، اداره کل راه و شهرسازی استان فارس جشن کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نوروز ۹۳ را با تبلیغات فراوان برگزار کرد.
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مدیران راه و شهرسازی فارس، فرماندهان نیروی انتظامی و همچنین مدیران حمل و نقل و پایانه‌ها، هلال احمر و اورژانس استان فارس برگزار شد، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در بازده زمانی ۲۰ روزه از ۲۵ اسفند ماه ۹۲ تا ۱۶ فروردین ماه ۹۳ طبق آمار مرکز مدیریت راه‌ها مبتنی بر تردد شماری محورهای مواصلاتی و شریانی استان فارس، بیش از ۱۹ میلیون خودرو در ۴۸ محور تردد کرده‌اند و با میانگین هر خودرو سه و نیم نفر، نزدیک به ۷۰ میلیون نفر در این محور‌ها سفر کرده‌اند که خدمات رسانی به این حجم از مسافر وظیفه بسیار سنگینی بوده است.
هوشنگ عشایری در این مراسم نقدهای وارده در خصوص رکورداری فارس در تعداد تلفات جاده‌های را به جا ندانست و افزود: عملکرد خوب پلیس باعثشد تا در مقایسه با زمان مشابه سال ۹۲ شاهد کاهش ۴۰ درصدی تلفات و ۲۲ درصدی تصادفات باشیم.
در حالیکه رسیدن به عدد کمتر از۴۰۰ کشته درجاده‌ها و درطول یک سال نقطه ایده آل مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس است، اما متاسفانه و بر اساس اخبار منتشر شده از سوی مرکز اورژانس فارس، روزانه و در جاده‌های فارس تعداد زیادی از هم وطنمان تسلیم مرگ می‌شوند.

خبر دوجمله‌ای
خبر کوتاه و در حد دو جمله و به نقل از رییس مرکز اورژانس است. سوژه معمولا ثابت است ولی تعداد مصدومین و متوفیان جزو متغیر‌های خبر است.
گاه ۲ کشته و ۵ مصدوم، ‌ گاه ۵ کشته و دو مصدوم و گاهی هم متاسفانه برای نشان دادن تعداد کشته شدگان بایداز تمام انگشتان دست و پا کمک گرفت.
در اینکه عوامل متعددی در بروز و وقوع سوانح جاده‌ای نقش دارند، شکی نیست اما به اعتقاد کار‌شناسان، جاده‌های فارس و نقاط حادثه خیز موجود در آن قطعا یکی از فاکتورهای تاثیر گذار وقوع تصادفات جاده‌های دراین استان است.


خودرو پلیس زیر چرخ کامیون
۲۸آذرماه سال ۹۲ بودکه رئیس پلیس راهو‌ر استان فارس از جزئیات حادثه خونین کامیون و خودروی بنز‌ پلیس خبر داد.
سرهنگ کسری سیر‌وسی گفت: ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه پنجشنبه ۲۸آذر در گردنه باجگاه‌ یک دستگاه کامیون بنز‌ که حامل محموله خرما بود در سرازیری گردنه در حال حرکت بود که با توجه به لغزندگی جاده از مسیر خود منحرف و با گارد‌ریل جدول که کوتاه بود برخورد کرده و در ادامه از گارد‌ریل عبور کرده و با خودروی بنز‌ پلیس و کامیون و سواری پژو ۲۰۶ برخورد می‌کند.
این مقام مسئول انتظامی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در پی وقوع این سانحه رانندگی، ۲ مامور پلیس ستوان دوم محمد شفیعی‌ و ستوان دوم یاسر عباسی در این حادثه کشته می‌شوند و یک همکار دیگر پلیس نیز در بیمارستان به کما رفته است.

وی خاطر نشان کرد: علت حادثه ۵۰ درصد از سوی راننده کامیون و ۵۰ درصد از سوی اداره راه اعلام شده است.
هر چند که آن اتفاق در گردنه با‌جگاه رخ داد که ۵ کیلومتر مسافت دارد و تنها ورودی به شهر شیراز از شمال کشور است که روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تردد وسیله نقلیه از این گردنه صورت می‌گیرد و باعثشد تا ناجا از اداره راه شیراز شکایت کند اما این اتفاق باعثشد تا غدهٔ چرکین غیر استاندار بودن جاده‌های فارس این بار با کشته شدن دو پلیس راهور دوباره سر باز کند.
کشته شدن این دو مامور راهور در حالی رخ داد که بر اساس نظر کار‌شناسان گردنه باجگاه مشکلات فنی و مهندسی و ترافیکی زیادی دارد که عوامل پلیس این مشکلات را به اداره راه استان اعلام کرده ‌اند اما تا کنون تصمیمی از سوی مسئولان اداره راه اتخاذ شده است.


۱۳۰ نقطه حادثه خیز
براساس آمارهای منتشر شده از سوی پلیس راهور فارس ۱۳۰نقطه حادثه خیز در این استان وجوددارد. ۱۳۰نقطه‌ای که پیش از این و توسط پلیس به اداره راه و شهرسازی اعلام شده تا نسبت به رفع مشکلات اینجاده‌های حادثه خیز اقدام کند. اما هنوز هم محورهای خرامه - شیراز / فیروزآباد - شیراز / جهرم - شیراز و فساروزانه مردان و زنان زیادی را به کام مرگ می‌کشند. جاده‌هایی که تعداد ۲۰ نقطه تاثیرگذار آن‌ها در آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات، از آن‌ها جاده‌های مرگ ساخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز