خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال استان فارس خبر داد:

تصویب بیش از ۸۷۴ هزار میلیون ریال تسهیلات برای تثبیت یا ایجاد شغل در فارس

کد خبر : ۱۸۳۹۸۸

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال فارس از تصویب پرداخت بیش از ۸۷۴ هزار میلیون ریال تسهیلات برای تثبیت یا ایجاد شغل در استان خبر داد.

رئیس دبیرخانه کار گروه اشتغال فارس از تصویب پرداخت بیش از ۸۷۴ هزار میلیون ریال تسهیلات برای تثبیت یا ایجاد شغل در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از شیراز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی، حسین منفرد اظهار کرد: کارگروه تخصصی اشتغال به عنوان یکی از کار گروه‌های زیرمجموعه شورای برنامه ریزی استان به ریاست معاون برنامه ریزی استانداری و دبیری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروه اشتغال وظیفه دارد که فعالیت‌های اولویت دار را از نظر استفاده از تسهیلات بانکی با رعایت مصوبات شورای عالی اشتغال مشخص کند، افزود: برای این منظور، کمیته کار‌شناسی بررسی طرح‌های اقتصادی زیرمجموعه کار گروه تخصصی اشتغال در دبیرخانه این کارگروه تشکیل یافته است.

منفرد اضافه کرد: در این راستا و در پی ابلاغ اعتبارات بنگاه‌ها در سال ۹۳ جلسات کمیته کار‌شناسی بررسی طرح‌های اقتصادی زیرگروه کارگروه تخصصی اشتغال با حضور نمایندگان استانداری، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در محل دبیرخانه کارگروه اشتغال به صورت مستمر برگزار شده است.

رئیس دبیرخانه کار گروه اشتغال استان فارس اظهار کرد: تا تاریخ ۱۱ تیرماه جاری، جمعا ۱۲ جلسه کمیته کار‌شناسی برگزار شده و در مجموع ۹۹ طرح جهت ارزیابی کار‌شناسی به دبیرخانه کارگروه واصل که از این تعداد ۶۹ طرح مورد تایید قرارگرفته است.

منفرد افزود: از این تعداد طرح تایید شده، تعداد ۵۱ طرح در صحن کارگروه تخصصی اشتغال با رقم تسهیلاتی ۸۷۴ هزار و ۵۴۴ میلیون ریال جهت تثبیت شغل سه هزار و ۶۸۸ نفر و ایجاد اشتغال۳۹۱ نفر مورد تصویب قرار گرفته و ۱۸ طرح به رقم تسهیلاتی ۱۸۶ هزار و ۶۴۰ میلیون ریال با تثبیت و ایجاد ۵۰۴ شغل در انتظار طرح در صحن کارگروه قرار دارد.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۰ طرح نیز به علت عدم انطباق وضعیت با دستورالعمل اجرایی، فقدان توجیه اقتصادی و نقص پرونده مورد تایید قرار نگرفته است.

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال استان فارس خاطرنشان کرد: به موجب دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغالزا و بنگاه‌های معرفی شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان، تسهیلات مذکور به طرح‌های سرمایه در گردش، طرح‌های نیمه تمام و طرح‌های توسعه‌ای تعلق می‌گیرد.

منفرد افزود: اهلیت مجری طرح، صحت و سقم مدارک و مستندات اولیه طرح به عهده دستگاه اجرایی معرفی کننده طرح و توجیه اقتصادی، فنی و مالی طرح‌ها باید به تایید بانک عامل برسد.

وی اضافه کرد: متقاضیانی که دارای بدهی معوق به نظام بانکی و یا چک برگشتی بوده و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدامی نکرده‌اند نیز امکان استفاده از منابع اعتباری ابلاغ شده را ندارند.

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال استان فارس تصریح کرد: از طرح‌های تائید شده، ۱۱ طرح مربوط به بخش تعاون، ۱۲ طرح مربوط به بخش حمل و نقل و ۳۴ طرح مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت، پنج طرح بخش جهادکشاورزی و هفت طرح مربوط به بخش‌های دیگر با عاملیت بانک‌های تجارت، رفاه، ملی، پست بانک، صادرات و سپه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز