خبرگزاری کار ایران

مدیر شهرک صنعتی مهر:

شهرک صنعتی آماده استقرار صنایع جنب پالایشگاهی است

کد خبر : ۱۸۳۹۸۰

شهرک صنعتی مهر در چندماه گذشته متحول شده است و هم اکنون شاهد فعالیت مستمر در این شهرک هستیم.

شهرک صنعتی شهرستان مهر، نماد تحرک و پویایی و پشتکار جهادی در منطقه است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مدیرشهرک صنعتی مهر با بیان اینکه این شهرک در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است، گفت: شهرک صنعتی مهر در چندماه گذشته متحول شده است و هم اکنون شاهد فعالیت مستمر در این شهرک هستیم.
عبدالحسین جعفرزاده افزود: متاسفانه از ابتدای حضور در شهرک صنعتی مهر مجبور بودیم به جای فعالیت جهت جذب سرمایه‌گذار بخش عمده‌ای از وقت و هزینه خود را صرف تکمیل و اصلاح زیرساخت‌های شهرک صنعتی کنیم.
وی تلاش فرماندار شهرستان مهر را در حل مشکلات شهرک ستودنی دانست و اظهار داشت: شهرک صنعتی مهر را می‌توان نمونه عملی عزم راسخ و مدیریت جهادی فرماندار محترم مهر دانست که توانستند شهرکی که ۸ سال راکد مانده بود را کمتر از ۵ ماه فعال کنند تا شاهد فعالیت چند شرکت بزرگ درآن باشیم.
مدیر شهرک صنعتی شهرستان مهر تصریح کرد: متاسفانه تاکنون آنچنان که می‌بایست این شهرک مهم معرفی نشده است واین شهرک برای مدیران استان و سرمایه گذاران ناشناخته بوده است که خوشبختانه در چندماه اخیر صنعتگران زیادی جهت فعالیت اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی اظهار داشت: به اذعان مهندس صداقت‌پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛ شهرک صنعتی مُهردارای خاص‌ترین ویژگی‌ها و بهترین موقعیت قرارگیری و شرایط توسعه نسبت به شهرک‌های استان فارس است.
مهندس جعفرزاده گفت: شهرک صنعتی مهر مهم‌ترین بستر برای توسعه شهرستان مهر و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است و با توجه به استقبال سرمایه گذاران این شهرک صنعتی در سال‌های آینده به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی استان به ویژه در بخش صنایع جانبی مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن تبدیل خواهد شد.
وی افزود: شهرک صنعتی مهر حدود ۲۰ کیلومتربا دریا فاصله دارد و هیچ شهرک صنعتی در فارس دارای فاصله به این نزدیکی با دریا نیست. این شهرک در ۲کیلومتری پالایشگاه پارسیان مهر، بزرگ‌ترین پالایشگاه گازشیرین کشورقراردارد. شهرک صنعتی مهر در۳۰کیلومتری تمدن بزرگ اقتصادی وانرژی کشور پارس جنوبی درعسلویه قراردارد.
جعفرزاده با اشاره به موقعیت این شهرک، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی مهر درکنار اتوبان‌های «مهر - شیراز» و «مهر - عسلویه» قرارگرفته است و باتوجه به اینکه شهرستان مهرنقطه تلاقی سه استان فارس بوشهر و هرمزگان است، مهم‌ترین موقعیت مکانی برای استقرار مراکز بزرگ صنعتی و صنایع پایین دستی پالایشگاهی را داراست.
مدیر شهرک صنعتی مهر به واحدهای تولیدی مشغول به کار در شهرک اشاره کرد و ابراز داشت: کارخانه تولید مصنوعات فلزی از قبیل کرومیت، کشش سرد فولادی، مفتول فولادی، مش… یکی از واحدهای در حال ساخت است که در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در حال احداثاست. این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند. واحد دیگر درحال ساخت، کارخانه تولید تجهیزات پالایشگاهی و صنعت نفت است که در فاز اول در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع ساخته می‌شود و پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر را فراهم کند. واحد دیگر، کارخانه تولید فیلترهای صنعتی پالایشگاهی است که در زمینی به مساحت ۱۲ هزارم‌تر مربع درحال ساخت است و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم می‌آورد.
عبدالحسین جعفرزاده عنوان کرد: شهرک صنعتی مهر با ۲۰۰ هکتار مساحت، ظرفیت استقرار ۲۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۵۰۰۰ نفر را دارد که در بین شهرک‌های صنعتی فارس از این لحاظ جزء سه شهرک اول است، البته با اجرای طرح امکان سنجی مساحت شهرک به ۴۰۰ هکتار خواهد رسید.
مدیر شهرک صنعتی مُهر به تسهیلاتی که در این شهرک ارائه می‌شود اشاره کرده و بیان داشت: برای تشویق و حمایت سرمایه گذاران ۱۵% از قیمت حق انتفاع به صورت نقد و مابقی در اقساط ۳۶ ماهه خواهد بود و همچنین تخفیف ۵ تا ۱۰ درصدی و یکسال تنفس در زمان عقد قرارداد برای سرمایه گذران در نظر گرفته شده است. همچنین طبق مصوبه جدید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از معافیتهای مالیاتی برخوردار می‌شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و تیم مدیریتی شهرستان مهر آماده هرگونه همکاری و مشاوره در خصوص احداثواحدهای صنعتی جدید هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز