خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور درشیراز اعلام کرد:

حذف تشریفات اداری تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه پیام نور

کد خبر : ۱۸۳۴۹۷

دانشگاه پیام نور در کنار ماموریت‌های آموزشی، ماموریت‌های خطیر پژوهشی هم دارد. چرا که سه نگاه کلان برای اساتید در دانشگاه پیام نور وجود دارد که شامل فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی(خدمات پژوهشی) است.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کشور از رفع موانع فعالیت‌های پژوهشی دراین دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکتر حسین زارع که صبح امروز، یکشنبه - ۱۵ تیرماه، در جمع اعضای شورای پژوهشی دانشگاه پیام نوراستان فارس سخن می‌گفت، با اشاره به اصلاح آیین نامه‌های فعالیت‌های پژوهشی در بخش‌های پژوهانه، پاداش مقاله، طرح‌های پژوهشی، سفرهای خارجی و تدوین کتاب، ابراز امیدواری کرد با رفع موانع موجود، شاهد توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی ۳۹۲۵ عضو هیئت علمی در دانشگاه پیام نورکشور و دستیابی به جایگاه واقعی دانشگاه باشیم.
وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور در کنار ماموریت‌های آموزشی، ماموریت‌های خطیر پژوهشی هم دارد چرا که سه نگاه کلان برای اساتید در دانشگاه پیام نور وجود دارد که شامل فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی وتجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی(خدمات پژوهشی) است.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت‌های علمی برون سپاری دانشگاه تصریح کرد: با تعامل‌های خوب صورت گرفته با مراجع ذیربط در معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم، صنایع و… نگاه خوبی در حوزه کارآفرینی وارتباط با صنعت صورت گرفته است به نحوی که درماههای اخیر ۸ قرارداد با بیرون از دانشگاه منعقد شده است.
وی اضافه کرد: موانع موجود در تجاری سازی خصوصاً تشریفات اداری تجاری سازی طرح‌های پژوهشی حل شده است و زمان انعقاد تفاهم نامه‌ها دراین بخش بسیار کوتاه شده است.
وی دربخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: دراستان فارس ۲۳۷ عضو هیئت علمی فعالیت دارند که تنها ۶۷ نفر موفق به کسب ابلاغ پژوهانه شده‌اند.
دکتر زارع همچنین از فراهم شدن شرایط مناسب دسترسی به پایگاه‌های علمی برای اعضای هیئت علمی خبرداد و یادآور شد: علیرغم همه تحریم‌ها، با رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت‌های مربوطه موفق به ایجاد زمینه‌های مناسب برای دسترسی اعضای هیئت علمی به پایگاه‌های معتبر علمی شده‌ایم.
وی همچنین از افزایش سرانه کتاب دانشجویان دانشگاه پیام نورخبر داد ودراین خصوص اظهارداشت: سرانه کتاب دانشجویان این دانشگاه از ۲۵۰۰ تومان به ۳هزارتومان افزایش یافته است.
دکترمظلومیان رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس نیز در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پژوهشی دانشگاه پیام نور استان اظهارداشت: در بحثکارآفرینی و ارتباط با صنعت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است همچنین به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های استان اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز