خبرگزاری کار ایران

انتشار کتاب روش‌های انتگرا‌ل‌گیری توابع تک متغیره

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۴۵

این کتاب شامل ۱۷ فصل و ۵۴۱ صفحه است که در آن سعی شده تمامی روش‌های انتگرال‌گیری به طور مجزا و مفصل مورد بررسی قرار گیرند تا دانشجویان به صورت تحلیلی با تکنیک‌ها آشنا شوند.

یک نویسنده لامردی کتاب روش‌های انتگرال گیری توابع تک متغیره را تالیف کرد.

مجتبی محسنی که تحصیلات خود را در رشته مهندسی ابزار دقیق ادامه داده است در این باره تالیف این کتاب به ایلنا گفت: این کتاب شامل ۱۷ فصل و ۵۴۱ صفحه است که درآن سعی شده است تمامی روش‌های انتگرال‌گیری به طور مجزا و مفصل مورد بررسی قرار گیرند تا دانشجویان به صورت تحلیلی با تکنیک‌ها آشنا شوند.

مولف این کتاب با بیان اینکه اصلی ترین دغدغه اساتید و دانشجویان، انتقال و کسب مهارت‌های لازم برای محاسبه انتگرال‌ها است گفت: در وضعیت فعلی می‌توان مشکل واقعی تشخیص بهترین تکنیک‌ها باشد و این امر جز با یادگیری عمقی و تحلیلی مسائل امکان‌پذیر نیست. در ابتدای هر فصل از این کتاب سعی شده است ایجاد آمادگی ذهنی و علت‌ها در دانشجو ایجاد شود و در ادامه با طرح سوالاتی ذهن دانشجو را با چالش مواجه کرده و سپس به سوالات پاسخ داده شده است.

محسنی با بیان این مطلب که مهمترین هدف خود از نگارش این کتاب، بالا بردن راهکارهای اثربخش در خواندن مطالب علمی و کمک کردن دانشجویان در درک مفاهیم انتگرال‌هاست، بیان داشت: دانشجویان از این دو طریق می‌توانند توانایی تکنیکی‌ خود را در امر محاسبه بالا ببرند.

محسنی با بیان این مطلب که مهمترین هدف خود از نگارش این کتاب، بالا بردن راهکارهای اثر بخش در خواندن مطالب علمی و کمک کردن دانشجویان در درک مفاهیم انتگرال‌هاست، گفت: دانشجویان از این دو طریق می‌توانند توانایی تکنیکی‌ خود را در امر محاسبه بالا ببرند. سعی کرده‌ام این هدف را در قالب بیان مباحثنیز ابتدا به صورت عددی و هندسی و در نهایت به صورت جبری اثبات کنیم.

وی به نکات اثر بخش در تالیف این کتاب اشاره کرد و گفت: هر روش به صورت مجزا در یک فصل گنجانده شده است که به تفصیل در مورد آن بحثشده که هدف از آن درک و تمرکز عمقی مطالب است.

محسنی در مورد دیگر نکات اثر بخش این کتاب افزود: روش‌ها به صورت دسته‌بندی و مدل شده ارائه شده است که خواننده را قادر می‌سازد در وضعیت موجود بهترین روش را برای مسئله برگزیند و کتاب حاضر سراسر از مثال‌های متنوع و کاربردی است و نیز مثال‌ها از آسان آغاز شده و به دشوار و پیکارجو ختم می شود.

محسنی در پایان تصریح کرد وافزود: در پایان کتاب، تعداد زیادی سؤالات پایان ترم و میان ترم دانشگاه‌های برتر ایران و جهان در قالب یک فصل گنجانده شده است تا دانشجویان با این نمونه مسائل آشنا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز