خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس:

کارکرد هیئات مذهبی تنها عزاداری نیست / جشن میلاد حضرت علی(ع) را باشکوه برگزار می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۵۹۴

به‌حمدلله ظرفیت مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) در موضوع هیات‌ها و تشکل‌های دینی، یک پتانسیل بسیار مطلوب به‌شمار می‌رود که می‌توان از آن در موضوع توسعه‌ی فرهنگ دینی و الگوسازی برمبنای سبک زندگی اسلامی - ایرانی، بهره برد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: کارکرد هیئات مذهبی تنها عزاداری نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز مظفر مختاری که عصر روز پنجشنبه ۱۵اردیبهشت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت بابیان این مطلب که ظرفیت هیات مذهبی در برپایی برنامه‌های جشن و سرور به مناسبت‌های دینی نیزباید فعال باشد افزود: به‌حمدلله ظرفیت مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) در موضوع هیات‌ها و تشکل‌های دینی، یک پتانسیل بسیار مطلوب به‌شمار می‌رود که می‌توان از آن در موضوع توسعهٔ فرهنگ دینی و الگوسازی برمبنای سبک زندگی اسلامی - ایرانی، بهره برد.

مختاری بر لزوم همراهی همه رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌سازی شعائر مذهبی، دینی و ملی، توفیق در ایجاد بسترهای سبک زندگی اسلامی - ایرانی تاکید کرد و تحقق چنین امری را را مستلزم هماهنگی و همدلی بین بخش‌های مختلف دانست.

وی در عین حال از عملکرد برخی رسانه‌ها انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی رسانه‌ها، نسبت به هیئات مذهبی، کم لطف هستند، روزنامه‌هایی که وظیفه اصلی آنان فرهنگ‌سازی در سال اقتصاد و فرهنگ است، کمتر ما را همراهی کرده‌اند که این موضوع جای گلایه دارد.

وی در عین‌حال از خبرگزاری‌های فعال در استان فارس قدردانی و خاطرنشان کرد: عکاسان و خبرنگاران خبرگزاری‌ها الحق همواره همراه بوده‌اند و در کنار انعکاس اخبار و فعالیت‌ها، به انتشار تصاویر برنامه‌های مختلف در راستای توسعهٔ فرهنگ اهل‌بیت(ع) اهتمام جدی داشته‌اند.

مختاری همچنین از صدا و سیمای مرکز فارس به‌دلیل همراهی و همدلی در انعکاس فعالیت‌های هیئات مذهبی فارس قدردانی و اضافه کرد: امسال برای اولین بار، با همراهی تمام هیات‌های مذهبی، جشن میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) را در قالب یک برنامهٔ باشکوه، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امیدواریم با حضور اقشار مختلف مردم، شاهد رونق هرچه بیشتر این جشن مذهبی و ملی باشیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس با یادآوری اینکه از این پس این شورا در برپایی مراسم‌های جشن و سرور به مناسبت‌های مذهبی مختلف، پیشگام و همراه با مردم خواهد بود، گفت: هیئات‌های مذهبی، مردمی‌ترین و باسابقه‌ترین تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح ایران و فارس و شیراز است، لذا با توجه به نیازهای جامعه، ضرورت پرداختن به جشن‌ها، یکی از وظایف این تشکل‌ها است که از ابتدا تاکنون با پول مردم و حضور مردم، راه‌اندازی و اداره شده و می‌شود.

مختاری گفت: با توجه به قرارداشتن در ماه رجب و پیش‌رو بودن ماه شعبان‌المعظم و جشن‌هایی از جمله میلاد حضرت اباالفضل(ع) و حضرت امام سجاد(ع) و خصوصا میلاد مسعود و مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) امیدواریم این روز‌ها را هم با همراهی مردم جشن‌های باشکوهی برگزار کنیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از پیش‌بینی و تدوین تقویم برنامه‌های هیئات مذهبی، برنامه‌های آموزشی در موضوعات شعر‌خوانی، مقتل‌خوانی و ادبیات دینی، فعال کردن بخش فرهنگی هیات‌های مذهبی، ایجاد مشاوره هیئات مذهبی بانوان و فراهم سازی زمینه برای ارتقا داشته‌های مذهبی فعالان هیئات، قدردانی از پیرغلامان و… خبر داد.

مختاری همچنین گفت: برای روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد نیز برنامه‌هایی از جمله برگزاری مراسم مشترک با بنیاد شهید، برپایی دعای کمیل در شاهچراغ(ع) و اعزام ۱۵ اتوبوس به مرقد حضرت امام(ره)، پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس بابیان این مطلب که جشن میلاد حضرت علی(ع) را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار خواهیم کرد افزود:: برنامه جشن میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) بعداز ظهر سه‌شنبه، ۱۳ رجب، از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن ورزشی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز