خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس:

می‌توانیم به امنیت جامعه کمک کنیم

کد خبر : ۱۶۲۹۶۹

شعار امسال در واقع در راستای فرمایشات معظم له درباره اقتصاد مقاومتی است که در همین راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز برنامه های برای تحقق بخشیدن به این شعار در دست اجرا دارد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با بیان اینکه هر چه امنیت در جامعه بالا‌تر و بیشتر باشد افراد ثروتمند و توانمند از آرامش بیشتری بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: یکی از نهادهای که می‌تواند به امنیت جامعه کمک کند کمیته مداد حضرت امام(ره) است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، کیوان نیازی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به بانک اطلاعاتی قوی وهمچنین مددکاران خبره و متخصص از پیش قراولان و سربازان جبهه امنیت جامعه است، خاطر نشان کرد: سیستم حمایتی و کمک رسانی این نهاد در راستای خدمت رسانی به محرومین فعالیت می‌کند.

وی به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری(مدظل العالی) بنام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است، اشاره کرد و افزود: شعار امسال در واقع در راستای فرمایشات معظم له درباره اقتصاد مقاومتی است که در همین راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز برنامه‌های برای تحقق بخشیدن به این شعار در دست اجرا دارد.

این مقام مسوول در کمیته امداد امام(ره) استان فارس ادامه داد: جهت اجرایی کردن این شعارو تحقق بخشیدن به آن چند اقدام باید صورت بگیرید از جمله: برنامه ریزی، استخراج بندهای از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، استفاده از همفکری و نظرات صاحب نظران اقتصادی و مدیریت، تدوین دستور العمل و در ‌‌نهایت نیز ابلاغ این دستورالعمل است.

نیازی اظهار داشت: در بعد فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت اصلاح سبک زندگی، فرهنگ سازی درباره خرید اقلام مد نظر است که اگر به این دو مقوله پرداخته بشود و فرهنگ مددجو کامل بشود و به این باور برسد که می‌تواند توانمند بشود و روی پای خود بایستد، می‌توانیم بحثاشتغال و توانمند سازی را مطرح کنیم.

وی با تاکید براینکه پس از ایجاد شغل برای مددجویان باید وارد مقوله توانمندی سازی شویم، تصریح کرد: در مقوله توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت دو امر مهم دخیل است که یکی به خود مددجو برمی گردد و دوم نیز به مسوولین برمی گردد که ما باید بعد از ایجاد شغل در کنار آن‌ها باشیم تا شغل ایجاد شده برای مددجو پایدار بشود.

قائم مقام کمیته امداد امام(ره) استان فارس تصریح کرد: ایجاد شغل برای مددجو مانند کاشتن نهالی است که باید از گزند حوادثدرامان بماند تا به مرحله ثمر دهی برسد چرا که بی‌توجهی به آن ممکن است این نهال نوپا را ریشه خشک کند.

نیازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ظرفیت و پناسیل گسترده خیرین در کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر بودجه‌ای که توسط این نهاد و همچنین دولت برای خدمت رسانی به مددجویان و نیازمندان اختصاص می‌یابد می‌توانیم از خیرین و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، وجود مراکز نیکوکاری، استمرار اعتماد مسوولین و مردم به این نهاد، افزایش سطح دانش عمومی و مدیریت اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت را در این موضوع مهم و مشهود بیان کرد.

نیازی با بیان اینکه ممکن است در ذهن بعضی از مردم ما این سوال نقش بسته باشد که چرا باید به کمیته امداد امام خمینی(ره) پول بدهیم؛ افزود: شناسایی افراد فقیر و نوع گرفتاری آن‌ها توسط این نهاد انجام می‌شود اما خیرین و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به مراکز نیکوکاری کمک‌های خود را به نیازمندان و فقراء به این مراکز تحویل بدهند.

این مقام مسوول در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، همچنین تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پناسیل‌های موجود در کشور از جمله خیرین و نیکوکاران بین وضعیت موجود تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این نهاد به تنهایی نمی‌تواند پاسخ گوی نیاز‌ها و خواسته‌های مددجویان و نیازمندان باشد، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با همه دستگاه‌ها، ادارت، سازمان‌ها و نهاد‌ها تفاهم نامه‌های همکاری امضاء کرده است.

نیازی ضمن تشکر وقدردانی از مدیران و مسوولین استانی که با درایت خود به این نتیجه رسیده‌اند که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان را در یاری رساندن به محرومین و نیازمندان همراهی و همیاری کنند، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با کمک همه آن‌ها و همچنین خیرین و نیکوکار در راستای خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان قدم‌های موثرتری برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز