خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر فارس:

ظرفیت های موجودی زن باید در مقام مادری و مدیریت خانواده متبلور شود

کد خبر : ۱۶۱۵۶۹

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان فارس حضور محدودتر و مقید به ضرورت ها و اصول شرعی را موجب مصونیت بیشتر زنان در برابر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و خواستار هدف گذاری صحیح و بنیانگذاری بنیادهای تربیتی سالم در جامعه زنان مسلمان ایران شد.

مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن همراه با برنامه تقدیر از بانوان شاغل در جمعیت هلال احمر استان فارس، برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ در این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت فارس با تبریک ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) و روز زن گفت: خداوند متعال در خلقت و جوهره وجودی زن ظرافت‌هایی را قرار داده است که انجام برخی رسالتهای مهم و خطیر مانند تربیت فرزند، مدیریت خانواده و ساماندهی امور داخلی خانه تنها از آن‌ها بر می‌آید و درشتی و زمختی مردان، اجازه ورود به این دوایر را نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد قاسمی با انتقاد از برخی تبلیغات و فرهنگ‌های غلط و منحط که تلاش می‌کنند با تشبیه زنان به مردان، آن‌ها را به ورود به برخی عرصه‌های اجتماعی و حتی ورزشی خشن تشویق کند، اظهار کرد: زنان ایرانی باید تلاش کنند در چارچوب ارزشهای اسلامی و ملی، ‌ جایگاه اول «مقام مادری» و «مدیریت خانواده» را در دنیا بدست آورند.

قاسمی وظیفه‌شناسی زنان با تمسک به الگوی فاطمی را بسیار مهم دانست و با اشاره به رواج برخی از معضلات فرهنگی در جامعه امروز تصریح کرد: الگوی زنان ما حضرت صدیقه طاهره(س) است که حتی در مقابل فرد نابینا و نامحرم حجاب کامل خود را حفظ نمود. او رعایت حجاب و پوشش کامل زنانه را نه فقط مختص به ایران و اسلام بلکه مربوط به سنخ آدمیان معرفی کرد و گفت: در طول تاریخ، هر سابقه‌ای که از انسان مطالعه شود، بحثحجاب زنان اهمیت داشته است و نباید با آدرسهای غلط اینگونه بپنداریم که حجاب فقط مربوط به ایرانیان بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان فارس حضور محدود‌تر و مقید به ضرورت‌ها و اصول شرعی را موجب مصونیت بیشتر زنان در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و خواستار هدف گذاری صحیح و بنیانگذاری بنیادهای تربیتی سالم در جامعه زنان مسلمان ایران شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز