خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس:

در انسانیت همه با هم مشترک هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۸۳

در روزگاری که خیلی از افراد به دنبال از بین بردن نوع بشر هستند، انسانیت است که دغدغه خاطر مشترک میان ماست.

مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در دیدار با آرجون جین رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شیراز بابیان اینکه در انسانیت همه با هم مشترک هستیم، افزود: در روزگاری که خیلی از افراد به دنبال از بین بردن نوع بشر هستند، انسانیت است که دغدغه خاطر مشترک میان ماست.

به گزارش " ایلنا " ازشیراز، سید علاالدین کراماتی افزود: در خدمات رسانی به پناهندگان و مهاجرین، با کمیساریای عالی سازمان ملل همکاری جدی داریم و هر جا احساس کنیم که در خدمت کردن به همنوعان خود به کمک ما نیاز است، درنگ نخواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اداره اتباع اطلاعات بانکی جامعی در خصوص محل سکونت، شغل، تعداد اعضای خانوار، تعداد دانش آموزان و دانشجویان، تعداد بیماران و افراد آسیب پذیر و… اتباع خارجی در اختیار دارد، افزود: ما با کمیساریا همکاری مثمرثمر و خوبی داریم و می توانیم اطلاعات مفیدی در خصوص محصلین، پناهندگان واقعی و آسیب پذیر، افراد نیازمند، افراد حائز شرایط اعزام به کشور ثالثو بیماران خاص یا مهلک در اختیار کمیساریا قرار دهیم تا افراد نیازمند مورد حمایت قرار گیرند.

مشاوراستاندارفارس ضمن بیان این مطلب که تاکنون کمیساریا مدرسه ای اختصاصی و درمانگاهی برای اتباع خارجی در نظر نگرفته است، خواستار آن شد که کمیساریای عالی سازمان ملل یک آموزشگاه اختصاصی و یک مرکز درمانی در شیراز به پناهندگان اختصاص دهد و تیم مشترکی از کارشناسان اداره کل اتباع و کمیساریا مشکلات فرهنگی و بحثدرمان و سلامت پناهندگان را دنبال کنند.

کراماتی بابیان این مطلب که انسان های ریشه دار بیشتر به فکر ضعفا هستند و خدمت به همنوعان را سرلوحه کار خود قرار می دهند، افزود: با همین دیدگاه ما نیز باید با همکاری کمیساریای سازمان ملل تیم مشترکی تشکیل داده، مشکلات پناهندگان را بررسی و در جهت حل آن راهکارهای مناسب و خداپسندانه ارائه دهیم. چه اینکه هدف مشترک ما خدمت به نوع بشر و ارج نهادن به انسانیت است.

سید علاءالدین کراماتی همچنین از کمیساریا درخواست کرد که این نهاد بین المللی بودجه ای را جهت رفع مشکلات محل سکونت پناهندگان در میهمانشهر شهید بهشتی سروستان و آسفالت راه های این اردوگاه در نظر بگیرد. چرا که هر هزینه ای که در میهمانشهر سروستان بشود، پناهندگان از آن منتفع خواهند شد.

آرجون جین رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شیراز نیزدر این دیدار گفت: ما تلاش می کنیم که بتوانیم امکانات بیشتری در زمینه آموزش و تحصیل در اختیار دانش آموزان اتباع خارجی قرار دهیم و با همکاری کارشناسان اداره کل اتباع طی جلسات هفتگی مشکلات پناهندگان را بررسی خواهیم کرد و در خصوص آب میهمانشهر سروستان نیز در حال پیگیری با هدف اختصاص بودجه به آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز