خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

کار ساخت ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد در سال گذشته به اتمام رسید

کد خبر : ۱۶۰۸۶۵

بنیاد مسکن در سال گذشته، فعالیت‌های چشمگیری داشت و به رغم مسایل و مشکلات بودجه‌ای که داشتیم نگذاشتیم خدمت به محرومین و مردم کم شود و بنیاد در این زمینه کارنامه قابل قبولی ارائه داد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: دهه حساب ۱۰۰ امام در واقع فرصتی برای تبیین ارزش‌ها و آموزه‌هایی است که امام راحل بنیان نهادند و ماباید در این دهه بیش از پیش این ارزش‌ها را مرور کنیم.

به گزارش ایلنا، سید علی نقی لقمانی پیش از ظهر امرو ز دردیدار با امام جمعه شیراز افزود: بنیاد مسکن در سال گذشته، فعالیت‌های چشمگیری داشت و به رغم مسایل و مشکلات بودجه‌ای که داشتیم نگذاشتیم خدمت به محرومین و مردم کم شود و بنیاد در این زمینه کارنامه قابل قبولی ارائه داد.

وی اظهار داشت: کار ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد در سال گذشته به اتمام رسید که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی است که تسهیلات ۱۲ و نیم میلیون تومانی دارد.

لقمانی گفت: پنج هزار واحد مسکن مهر از سالهای قبل است که به اتمام رسید ۶۰۸ واحد هم فعالیت برون استانی است که زلزله شهر شمبه و شهرستان دشتی با کار سریع و نفس گیر به خوبی سامان داده شد و واحدهای آسیب دیده ساخته شده است.

وی افزود: مجموع تسهیلات بانک‌ها در این زمینه ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است و روزانه ۴۶ واحد مسکونی به سرانجام رسیده و این چیزی نیست به جز پشتکار و اراده بیشتر برای سازندگی در مناطق محروم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس اظهار داشت: مطالعات طرح‌های هادی به خوبی انجام شده و روستاهای استان فارس به مرز ۹۰ درصد رسیده است به عبارت دیگر ۹۰ درصد از دو هزار و ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فارس دارای طرح هادی است، در این روستا‌ها کاربری‌ها معین است و سند مهندسی فرا روی مردم و مسوولین برای توسعه است.

وی افزود: در بخش اجرا هم ۱۵۰ طرح به اجرا رسید که به دلیل کاهش نقدینگی قدری فعالیت‌ها کند شد اما آهنگ آن در پایان سال بیشتر شد.

لقمانی: واگذاری سه هزار و ۴۰۰ قطعه زمین هم داشتیم و اسناد داده شده بالغ بر هفت هزار جلد است و خدمات فنی هم حدود ۱۰ هزار مورد بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس اظهار داشت: سرجمع فعالیت‌های بنیاد مسکن در بخش عمران و توسعه روستا‌ها مطلوب است، مدیریت‌های محلی در برخی روستا‌ها ایجاد شده که فاقد توان مهندسی است، در حالیکه کمترین نیروی فنی ما حداقل سه مهندس با سابقه چهار ساله است که در مناطق ساکن هستند و کار را پیگیری می‌کنند و خدمات مهندسی در روستا‌ها ارائه می‌نمایند.

لقمانی اضافه کرد: فارس از استان‌های پیشتاز مسکن مهر است ۲۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی کرده‌ایم، اعتبارات و تسهیلات مسکن روستایی برای ما در سال گذشته ابلاغ نشد و این فعالیت‌ها با مانده اعتبارات سال قبل بوده است.

در عین حال در فارس حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی نشده وجود دارد و این استان متاسفانه دایم در معرض تهدید زلزله قرار دارد بیشترین آسیب هم متوجه روستا‌ها می‌شود، و باید در این زمینه چاره اندیشی شود و با تدوام تخصیص اعتبارات کار مقاوم سازی با شدت تداوم یابد.

وی گفت: در حوزهٔ مقاوم سازی، سالی ۳۰ هزار واحد روستایی در دستور کار ما بوده است که باید تداوم یابد و این خطر باید گوشزد شود که بدون مقاوم سازی زندگی در خانه‌های روستایی نوعی تهدید است تا مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس اظهار داشت: چالش دیگر ما در زمینه طرح هادی است، بعضی شهرستان‌ها خیلی رعایت و ضوابط رعایت نمی‌کنند و اراضی کشاورزی مورد تاخت و تاز ساخت‌های غیر فنی و بدون مجوزقرار می‌گیرد، عزم استانی باید شکل گیرد و کمربند حفاظتی در روستا‌ها را محکم ببندیم و محدوده را نشکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز