خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در فارس:

متاسفانه در مورد پیگیری مصوبات شورای فرهنگی عمومی ضعیف عمل کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۶۲

امروز مسئولیت اصحاب رسانه مسئولیتی سنگین است چرا که مردم از طریق رسانه‌ها پیگیری اخبار را انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین در دیدار با اصحاب رسانه و اعضای بسیج رسانه فارس، اصحاب رسانه را چشم و گوش و تابلو جامعه دانست و گفت: امروز مسئولیت اصحاب رسانه مسئولیتی سنگین است چرا که مردم از طریق رسانه‌ها پیگیری اخبار را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی استان گفت: این شورا در شرایط فعلی از چهار عنصر تشکیل شده که تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرا و پیگیری، این چهار عنصر مورد توجه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس پیگیری مصوبات این شورا را وظیفه دبیر شورای فرهنگ عمومی خواند و یادآور شد: متاسفانه در مورد پیگیری مصوبات ضعیف عمل کرده‌ایم.

امام جمعه شیرازافزود: در خصوص سبک زندگی در خطبه‌های نماز جمعه و جلسه‌های تفسیر قرآن مد نظر قرار دادم که باید قرآن به عنوان مرجع سبک زندگی استفاده شود.

به گفته آیت الله ایمانی، در عرصه‌های مختلف فرهنگی در سال ۹۳ و در حوزه‌های مختلف هنر، دانشگاه و حوزه‌های علمیه برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و تعدادی از طلاب دینی برای رشته‌های تخصصی تربیت مجتهد، مبلغ و مدرس دینی هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

نماینده رهبری معظم انقلاب در فارس با اشاره به اینکه همه باید برای یک هدف بکوشیم و آن ارتقا جایگاه استان از لحاظ اقتصاد و فرهنگ، اظهار داشت: عمده برنامه‌های ما در بحثفرهنگ باید حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و برادران بزرگوار ایشان باشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: با تغییری که پیش آمده امید است در عرصه فرهنگی در حرم مطهر کارهای خوبی صورت بگیرد.

آیت الله ایمانی از برنامه ریزی به منظور ایجاد زائر سراهای ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر برای شهرستان‌های فارس و با هزینه خود شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: بسیاری از استان‌های دیگر نیز برای این کار ابراز آمادگی کردند که با این اتفاق به طور حتم حرم مطهر کانون توجه خواهد شد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به افتتاح صحن و شبستان جدید حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، اضافه کرد: در مشهد و قم نماز جمعه در حرم اقامه می‌شود که در شبستان جدید نماز جمعه استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: حرکت‌های دیگری برای توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) دیده شده است که امید حرم مطهر نیز از بن بست خارج شود و این برنامه‌ها نیز برای حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) نیز این برنامه وجود دارد.

آیت الله ایمانی افزود: سند فرهنگی عمومی فارس رونمایی نیز شده است که در اجرا مشکلات خاص خودش را دارد.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نیازمندیم بسیج در تمامی عرصه‌های جامعه وجود داشته باشد به خصوص در عرصه رسانه، تشکیل بسیج رسانه را نیاز جامعه امروز عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز