خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیه زنان کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر در گفتگو با ایلنا:

بسیاری از زنان کارگر منطقه از دریافت حداقل حقوق بی‌بهره‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۱۶

در منطقه لامرد برای زنان فرصت شغلی مناسب وجود ندارد. / بسیاری از زنان این منطقه برای تامین نیاز مالی خانواده همراه مردان به کارهای سخت کشاورزی مشغول هستند. / بر اساس آمار دریافتی از سازمان تامین اجتماعی و سایر نهادهای ذیربط، تعداد زنان کارگر این منطقه بالغ بر ۲۰۰۰ نفر است.

دبیر اتحادیه زنان کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر با اشاره به مشکلات زنان کارگر این دو شهرستان گفت: بسیاری از زنان کارگری که در بازار و کارگاه‌های کوچک خانگی مشغول به کار هستند علاوه بر محروم بودن از حداقل حقوق قانون کار نیز بیمه و سایر مزایای قانونی خود را دریافت نمی‌کنند.

نجمه کیمیایی با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در شیراز گفت: فاصله مکانی زیاد زنان روستا تا شهر، نبود فرصت‌های شغلی مناسب و فقدان زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های اجتماعی زنان در این شهرستان‌های صنعتی مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

وی افزود: از آنجا که در مناطق روستایی شهرستان مهر کاری مناسب حال زنان وجود ندارد، بسیاری از زنان این منطقه برای تامین نیاز مالی خانواده همراه مردان به کارهای سخت کشاورزی مشغول هستند.

کیمیایی افزود: بر اساس آمار دریافتی از سازمان تامین اجتماعی و سایر نهادهای ذیربط، تعداد زنان کارگر این منطقه بالغ بر ۲۰۰۰ نفر است که از این تعداد ۸۰۰ نفر عضو اتحادیه زنان کارگر هستند.

این فعال کارگری، شناسایی بانوان نخبه و کارآفرین را ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال زنان در شهرستان‌های صنعتی لامرد و مهر عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق توسعه فرهنگ کار آفرینی و ایجاد اشتغال بانوان استفاده کنند.

دبیر اتحادیه زنان کارگر لامرد و مهر با اشاره به الگوهای موفق جامعه زنان صاحب کسب‌ و‌ کار و کارآفرین در این دو شهرستان افزود: دولت تدبیر و امید می‌تواند با استفاده از تسهیلات بانکی با بهره‌های پایین در حمایت از زنان کارآفرین و تولید کننده پیش قدم باشد و علاوه بر اشتغال نیز بازار داخلی و خارجی را رونق بخشد.

وی با تاکید بر حمایت بازار داخلی از زنان کارآفرین و تولید کننده، افزود: بخش عمده‌ای از زنان شاغل در این شهرستان‌ها را کسانی تشکیل می‌دهند که در خانه به کار تولید مشغول هستند ولی بدلیل عدم استقبال بازار داخلی از این کارگاه‌های کوچک باعثتعطیلی و بیکاری آنان شده است.

وی با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر به تشریح برنامه‌های اتحادیه زنان کارگر در هفته کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر پرداخت و افزود: لازم و ضروری است که زنان کارگر و اعضای اتحادیه در برنامه همایش تجلیل از زنان کار آفرین شهرستانهای لامرد و مهر که با حضور مسئولین در روزهشتم اردیبهشت ماه در بیمارستان ولیعصر(عج) لامرد برگزار می‌شود با مشارکت و حضور فعالانه خود فرصت را مغتنم دانسته و مسائل و مشکلات را مطرح کنند.

وی بازدید از کارگاه‌ها و کارخانجات، عیادت از بیماران زن و… را از جمله برنامه‌های دیگر اتحادیه در هفته کارگر عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز