خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی شهرداری شیراز:

پارک آبی شیراز آماده جذب سرمایه گذار است

کد خبر : ۱۵۳۲۳۱

هم اینک پروژه‌های پارک آبی شیراز، پروژه گردشگری تفریحی کوه نور و چندین پروژه عمرانی و تجاری در سازمان سرمایه گذاری طراحی و مطالعات اولیه آن از جمله اطلاعات اقتصادی و فنی پروژه، انجام شده و آماده جذب سرمایه گذار است.

شیراز - ایلنا: معاون اقتصادی و مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز از آمادگی شهرداری برای جذب سرمایه گذار در پروژه‌های گردشگری، تفریحی و ورزشی خبر داد و گفت: هم اینک پروژه‌های پارک آبی شیراز، پروژه گردشگری تفریحی کوه نور و چندین پروژه عمرانی و تجاری در سازمان سرمایه گذاری طراحی و مطالعات اولیه آن از جمله اطلاعات اقتصادی و فنی پروژه، انجام شده و آماده جذب سرمایه گذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، رضا خیراندیش دغدغه مسئولین استانی را در بحثسرمایه گذاری بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه شهر‌ها به کارگیری مشارکت همه علاقمندانی است که تمایل دارند در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد شهری حضور پیدا کنند و برای اینکه این زمینه را با شرایط بهتر فراهم کنیم و حضور این افراد تسهیل شود، شهرداری شیراز اقدام به ایجاد و راه اندازی معاونت اقتصادی و سازمان سرمایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: معاونت اقتصادی شهرداری شیراز با انجام فاز مطالعاتی پروژه‌ها گامی اساسی در زمینه جذب سرمایه گذار برخواهد داشت چرا که سرمایه گذاران با ورود به سازمان سرمایه گذاری ضمن اطلاع از پروژه‌های آماده سرمایه گذاری، اطلاعات عمومی پروژه، هم در زمینه اقتصادی و هم در زمینه فنی و طراحی اولیه در اختیارشان قرار خواهد گرفت که این امر در تصمیم گیری آن‌ها برای مشارکت مهم خواهد بود.

وی همچنین به تسهیل روند اداری و اجرایی کار برای سرمایه گذاران اشاره نمود و گفت: معاونت اقتصادی با انجام مطالعات و تدوین و تبیین آئین نامه‌ها سعی نموده است تا از بروز مشکلات احتمالی در فرایند سرمایه گذاری جلوگیری نماید که از جمله این آئین نامه‌ها می‌توان به شیوه نامه سرمایه گذاری، آئین نامه تها‌تر و… اشاره نمود.

خیراندیش در ادامه افزود: در سالهای اخیر روند توسعه شهر شتابنده و با جهش همراه بوده و برای این کار بودجه شهرداری شیراز نیز روند افزایش داشته است به نحوی که علاوه بر بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی سال آینده حدود ۱۰۰۰میلیاردتومان در سرفصل سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی پیش بینی شده است و برای اینکه این مبلغ عملی شود نیاز داریم یک ساختار ویژه برای پیگیری و مطالبات پیش بینی نمائیم که این مهم هم اینک در حوزه معاونت اقتصادی در حال پیگیری است و در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر این نکته تأکید نمود که در بحثسرمایه گذاری باید تمامی مدیران استانی دغدغه داشته و در این راستا شهرداری شیراز را یاری نمایند. معاون اقتصادی شهرداری شیراز همچنین از تمامی مسئولین در شهر شیراز دعوت نمود در راستای جذب سرمایه گذار با شهرداری همکاری نموده چرا که در ‌‌نهایت منافع حاصل از مشارکت با بخش خصوصی عاید شهر شیراز خواهد شد و این مهم نیز در سایر سازمان‌ها و در ارتقاء سطح کیفی خدمات آن‌ها به شهروندان تاثیرگذار خواهد بود و شهرداری شیراز نیز آماده دریافت پیشنهادات در این زمینه است.

خیراندیش به لزوم تغییر نگاه مسئولین به منافع سرمایه گذاران و تغییر نگاه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: برخی از مسئولین از آن جهت نیاز به تغییر دارند که در راستای جذب سرمایه گذار در نگاه مسئولین هدف نباید معطوف به میزان سود سرمایه گذار باشد، بلکه نگاه منافع شهر از بابت این مشارکت باشد، همانقدر که شهر از یک مشارکت سود ببرد و پروژه‌های بزرگ و آینده دار در شهر اجرا شود مطمئن خواهیم بود منافع شهر نیز تامین شده است و نگاه این معاونت نیز به پروژه‌هایی خواهد بود که تحسین آیندگان را برایمان به دنبال داشته باشد. تغییر نگاه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری نیز نباید به منفعت مادی صرف ختم شود و امید است روزی سرمایه گذاران نیز به عنوان خیرین شهرساز نام خود را همچون نمازی و… در صفحات زرین تاریخ این شهر به یادگار بگذارند.

وی همچنین به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی به موقع اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه به عنوان تاثیرگذار‌ترین صنوف در توسعه و پایداری یک شهر محسوب می‌شوند چرا که با اطلاعات درست و به موقع از شهر شیراز می‌توانند در جاذب بودن شیراز و معرفی جاذبه هابرای سرمایه گذاران مهم و تاثیرگذار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز