خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری شیراز:

پاسداران ضامن تداوم انقلاب اسلامی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۲

آموزشهای بسیج یک بعدی نیست و باید ابعاد مختلف را در نظر گرفت تا یک بسیجی، الگویی از انسان وارسته، با اخلاق و سرشار از معنویت باشد. / نظامی گری یکی از ابعاد هویتی سپاه است و جدا از صرف نگاه نظامی، عملکرد سپاه در طول انقلاب، شکل گیری انقلاب و پس از آن در بخش های مختلف ستودنی است.

شیراز - ایلنا: سرپرست فرمانداری شیراز با بیان اینکه پاسداران ضامن تداوم انقلاب اسلامی هستند، گفت: نقش موثر سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران و موفقیت‌های آن انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مصطفی امیری بعد از ظهر امروز شنبه سوم اسفند در دیدار با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج سپاه شیراز با اشاره به نقش موثر و غیرقابل انکار سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران و موفقیت‌های آن، گفت: پاسداران به عنوان نیروهای ولایتی همواره با حضور در حساسترین و پر خطر‌ترین صحنه‌ها، حرکات ضد انقلاب داخلی و عوامل نفوذی دشمنان خارجی را در کنترل گرفته و مانع از اقدامات مخرب آنان شدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سلحشوری نظامی و خلوص معنوی با پیروی از ولایت فقیه را رمز موفقیت سپاه و بسیج دانست و تصریح کرد: سپاه و بسیج که نیروهای مخلص و مردمی تشکیل شده در تمام صحنه‌ها به منظور حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بدون هیچ گونه چشمداشتی حضور داشته و به خوبی نقش خود را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه حضور سپاه در غائله‌هایی چون کردستان و گنبد، وجهه اصلی نمایش حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی بود، ابراز داشت: با شروع ناآرامی‌های غرب و جنوب غربی کشورمان که به جنگ تحمیلی منتهی شد، سپاه پاسداران با جهشی معجزه آسا به نیرویی توانمند تبدیل شد و طی هشت سال دفاع مقدس، دوشادوش دیگر نیروهای مسلح به ایفای نقش ارزشمند خود پرداخت، به نحوی که امام خمینی(ره) در این خصوص فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

امیری تصریح کرد: به همین موازات سپاه در راستای وظایف قانونی و مکتبی خویش گروهک‌های ضدانقلاب را به کنترل و مهار در آورد و با ساماندهی و تقویت نهادهای اطلاعاتی خویش این عوامل وابسته و مخل امنیت کشور و ملت را منهدم ساخت.

وی افزود: در همین راستا شاخه‌های حفاظت و امنیت پرواز‌ها نیز فعال شد و شجره خبیثه تروریسم که از مزرعه حماقت‌ام الخباثت گروهک‌ها سربر آورده بود، قطع گردید تا به درختی بزرگ و مزاحم تبدیل نشود.

امیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رکن رکین و پایه محکم دفاع از انقلاب و به تعبیر امام عزیزمان(ره) یکی از دو بازوی نیرومند مسلح جمهوری اسلامی است»، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران و بسیج همواره با اقتدا به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) نقش‌های برجسته و مهمی از ابتدای سرنگونی رژیم ستمشاهی و خنثی کردن توطئه دشمنان داشته است.

امیری با اشاره به اهمیت و نقش سپاه و بسیج در کشور، خاطرنشان کرد: نگاهی به انقلاب‌های صورت گرفته در کشورهای مختلف منطقه نشان دهنده اهمیت نقش رهبری و وجود نیروهای مردمی سپاه و بسیج است.

وی همچنین با اشاره به اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درباره سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پا برجا می‌ماند.

امیری با بیان اینکه بنا به فرموده امام راحل سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامی است اضافه کرد: اگر این نیرو‌ها که مولود انقلاب اسلامی هستند به خوبی وظایف خود را انجام نداده بودند، چه بسا انقلاب اسلامی ایران نیز به سرنوشت دیگری دچار می‌شد.

سرپرست فرمانداری شیراز با بیان اینکه سپاه یکی از نمادهای این آموزه حسینی است با اشاره به اهمیت نهضت آموزش در بسیج، افزود: آموزشهای بسیج یک بعدی نیست و باید ابعاد مختلف را در نظر گرفت تا یک بسیجی، الگویی از انسان وارسته، با اخلاق و سرشار از معنویت باشد.

وی پاسداری از ارزش‌های اسلامی و آرمانهای امام راحل(ره) را از اصول کار سپاه پاسداران دانست و اظهار داشت: آموزگار اصلی دفاع از دین و ایمان، حضرت حسین بن علی(ع) است که حج را‌‌ رها می‌کند و به سمت کربلا می‌رود چون بحثحق و باطل در میان است.

وی با توجه به چندبعدی بودن خدمات و افتخارات سپاه به هویت نظامی این نهاد مقدس اشاره کرد و افزود: نظامی‌گری یکی از ابعاد هویتی سپاه است و جدا از صرف نگاه نظامی، عملکرد سپاه در طول انقلاب، شکل گیری انقلاب و پس از آن در بخش‌های مختلف ستودنی است.

امیری با اشاره به ترور شخصیت‌ها و مردم بی‌گناه انقلابی در‌‌ همان اوایل انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشور تصریح کرد: نیروهای سپاه و بسیج با اقتدار و با پیروی از امام راحل وارد صحنه شدند و توطئه گروهک‌ها و دشمنان را یکی بعد از دیگری با شکست مواجه کردند.

وی گفت: این فرمایش حضرت امام(ره) به حق زیبنده سپاه پاسدارن است «من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم؛ چشم من به شماست، شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید.»

امیری با اشاره به بهره گیری از تمامی امکانات و فرصت‌های موجود همراه با خرد جمعی به منظور ارتقای جایگاه شهرستان شیراز در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، ارتقا امنیت و نشاط اجتماعی، بهداشت و سلامت و… یادآور شد: سپاه و بسیج در این راستا می‌تواند بازوی قدرتمندی برای مسئولان باشد.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز ابراز داشت: در شهرستان شیراز با مرکزیت سومین حرم اهل بیت(ع) نیازمند به عزم جدی و تعاملات بین دستگاهی برای رسیدن به توسعه پایدار و رفع بسیاری از مشکلات موجود هستیم.

در پایان این دیدار سرهنگ پاسدار حمید رضا گرامی، سرهنگ پاسدار منصور میرزائیان، سرهنگ پاسدار عبدالرضا روستا و سرهنگ پاسدار علی محمد محمدی فرماندهان نواحی چهارگانه گزارشی از فعالیت‌های نواحی مربوطه ارایه دادند و آمادگی بسیج را برای پیگیری مطالبات مردمی و حل مشکلات آنان در کنار دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در راستای ماموریت‌های محوله اعلام داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز