خبرگزاری کار ایران

لنکرانی خبرداد؛

سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی در شیراز برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۴۶۹۸۱

این سمینار هفتم و هشتم اسفند ماه با حضور وزیر بهداشت در شیراز برگزار می‌شود.

شیراز – ایلنا: رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت از برگزاری سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران باقری لنکرانی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: این سمینار هفتم و هشتم اسفند ماه با حضور وزیر بهداشت در شیراز برگزار می‌شود.

وی از همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در برگزاری این همایش وحضور تعدادی از پژوهشگران این دانشگاه در همایش مذکور خبردادو افزود: ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال شده که از میان آن‌ها ۵۰ مقاله انتخاب و به عنوان پوس‌تر ارایه می‌شود البته ۴۰ سخنران و چهار میزگرد نیز در این سمینار ارایه می‌شود.

وزیر اسبق بهداشت با بیان این مطلب که سال ۸۵ اوج مرگ و می‌رهای حوادثترافیکی بوده است گفت: سال گذشته و امسال این آمار به ۱۹ هزار مرگ و میر سالانه کاهش یافته است.

وی یادآور شد: رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت افزود: هر ۱۰ هزار خودرو ۲۵ مرگ و میر را در سال رقم می‌زند که البته در سال ۹۰ با تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی سال گذشته و سال جاری این آمار به چهار درصد رسید که این نشان از تاثیر گذاری اعمال قانون است.

لنکرانی یادآور شد: سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دنیا به دلیل مباحثترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که متاسفانه ۱.۵ درصد این تعداد نوجوانان زیر ۱۵ سال هستند.

وی ادامه داد: سالانه ۸۵۰ هزار نفر مصدوم حوادثترافیکی هستند که ۲۰ درصد آن‌ها نیز در سنین زیر ۱۸ سال هستند که ۱۵ درصد این افراد نیز تا پایان عمر دچار معلولیت می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان فارس دارای آمار بالای تلفات ترافیکی است، گفت: در سال گذشته هر ۲۵ دقیقه یک نفر به دلیل حوادثترافیکی فوت می‌کنند.

لنکرانی تاکید کرد: در استان فارس به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۱ نفر به دلیل مباحثترافیک جان خود را از دست می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز