خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس:

مهمترین راهکار مدیریت مصرف آب اقدامات فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۵۹۳

۷۳۰ میلیون مترمکعب آب موجود در سدهای فارس قابل استفاده است

نشست هم اندیشی و کارگاه آموزشی ویژه مربیان میانی با همکاری آموزش و پرورش و میزبانی شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در نشست هم اندیشی و کارگاه آموزشی مربیان میانی طرح داناب، نکاتی در راستای ترسیم سیمای آب این استان بیان و بر اهمیت توجه به شیوه‌های مختلف مدیریت مصرف آب در سطوح مختلف تاکید کرد.

سیاوش بدری با یادآوری اینکه امروز تامین آب در جهان به یک چالش جدی بدل شده است، افزود: وضعیت بارش در ایران به دلیل قرار گرفتن در اقلیم خشک و نیمه خشک پایین‌تر از میانگین جهانی است، لذا تمامی تلاش خود را بر مدیریت مصرف گذاشته‌ایم تا بتوانیم خودمان را با وضعیت موجود سازگار کنیم.

بدری گفت: استان فارس ۹ سد در حال بهره‌برداری دارد و مجموع آب موجود در این سدها، حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده که ۷۳۰ میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: مهمترین راهکار در بحث مدیریت مصرف آب، اقدامات و برنامه‌های فرهنگی همچنین یکی از اثرگذارترین و زیرساختی‌ترین این برنامه‌ها، طرح ارتقاء سواد آبی یا همان "داناب" است، که با محوریت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس با هماهنگی و همراهی خوب آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای فارس، در اجرای طرح داناب سال تحصیلی گذشته امتیاز ۱۰۰ که بالاترین رتبه در کشور است را کسب کرده‌اند و با توجه به تداوم این همکاری و تلاش، امیدوار هستیم شاهد رشد و گسترش اثربخشی آن در سال تحصیلی جاری نیز باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس همچنین با یادآوری اینکه از امسال در این استان، علاوه بر مقاطع متوسطه اول و دوم، مقطع دوم ابتدایی نیز به طرح داناب اضافه شده است، گفت: هدف از این اقدام، بسط طرح داناب و ارتقاء سوادآبی و گسترش فرهنگسازی پیرامون مصرف بهینه آب بوده است.

در ادامه این جلسه، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز طی سخنانی، به اهمیت فرهنگسازی در زمینه مصرف بهینه آب پرداخت و گفت: اهمیت آب و چگونگی مصرف آن را می‌توان در اذهان جامعه نهادینه کرد.

قاسمی، با اشاره به اینکه هر واژه و رفتاری که به بخش ناخودآگاه ذهن انسان راه یابد، ماندگار شده و منجر به تغییر شیوه و نگاه فرد خواهد شد، بر لزوم ثبت واژه آب به عنوان یکی از عناصر اصلی حیات، در بخش ناخودآگاه ذهن با بهره‌گیری از توان معلمان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از فرهنگیان حاضر در این نشست خواست که علاوه بر دانش‌آموزان، مباحث مرتبط با طرح داناب را در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف برای والدین آن‌ها و دیگر گروه‌های جامعه، توضیح داده و تشریح کنند و در مسیر آگاه‌سازی و حساس سازی شهروندان نسبت به آب، کوشا باشند.

در ادامه نشست، کارگاه آموزشی پروژه داناب و گسترش سواد آبی توسط کارشناس شرکت مشاور برگزار و وضعیت منابع آب کشور و استان فارس و چگونگی آگاه سازی و فرهنگ سارزی در مصرف بهینه آب به منظور انتقال به دانش آموزان ارایه شد.

سیاوش بهروز مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای، باروری ابر‌ها و روش‌های مختلف انجام آن و نیز ضریب تاثیر باور کردن ابر در افزایش بارش و زمان و مکان آن توضیحات مبسوطی ارائه داد.

جلسه پرسش و پاسخ برنامه انتهایی نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی طرح داناب بود و در خلال آن به سئوالات دبیران حاضر پاسخ داده شد.

لازم به ذکراست پروژه طرح ارتقاء سواد آبی (داناب) از سنوات گذشته با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه آب برگزار شده است و نیز به صورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز