خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی فارس مطرح کرد؛

شتاب در اجرای طرح های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی کازرون

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۴۱

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی کازرون، تاکید کرد و گفت: این منطقه ویژه اقتصادی بستر ساز توسعه صنایع صادرات محور در غرب استان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید مسعود عظیمی در سفر به شهرستان کازرون که با هدف بازدید از پیشرفت اجرای پروژه های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی کازرون و بررسی مسائل و مشکلات و رفع موانع سرمایه گذاران برگزار شد افزود: این منطقه ویژه اقتصادی با توجه به موقعیت جغرافیایی و برنامه عملیاتی برای توسعه و تکمیل زیرساخت ها از چشم انداز مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه عملیاتی این شرکت به منظور آماده سازی زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: در این منطقه ویژه اقتصادی زیر ساخت های اصلی نظیر آب،گاز و برق تامین شده و پروژه‌های احداث، سر در ورودی، باسکول و ساختمان‌های اداری و گمرک نیز که در شمار پروژه‌های اساسی و زیربنایی منطقه ویژه محسوب می‌شود با اعتباری افزون بر 220 میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه مساحت اولیه اراضی منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳ هکتار است گفت: با توجه به افق چشم انداز توسعه این منطقه ویژه اقتصادی ،این مساحت کم پاسخگوی حجم سرمایه گذاران نیست و به همین دلیل اجرای طرح توسعه اراضی ضروری است.

عظیمی خواستار تعامل و هماهنگی بین دستگاه هابه منظور تسریع در اجرای طرح توسعه اراضی شد و افزود:در قالب طرح توسعه ، امور تملک 110هکتار زمین در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای میدانی و گفتگوی چهره به چهره با صنعتگران و سرمایه گذاران به منظور پیگیری و رفع مسائل و مشکلات گفت:در این بازدیدها تلاش می شود تا با تعامل و هم افزایی، موانع و مشکلات صنعتگران را رفع کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به انعقاد قراردد با 7قرارداد سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: طرح های صادرات محور نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات ومخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیون یورو، تولید کابل آلومونیومی با ۶۵ میلیارد تومان و طرح های سردخانه، سورتینگ و بسته بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی در مرحله ساخت وساز قرار داردکه با بهره برداری از آنها جهش مناسبی در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می شود.

عظیمی افزود: این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس راه اندازی شده، دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است.

در این برنامه که فریدون عباسی دوانی نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کازرون نیز حضور داشتند مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و نیز صنعتگران بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز