خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شهرکهای صنعتی فارس:

مساحت اراضی شهرک صنعتی فارس متناسب با ظرفیت های استان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۵۶۲

میز خدمت شهرک صنعتی بزرگ شیراز با موضوع بررسی مسائل ومشکلات صنعتگران،سرمایه گذاران و کارآفرینان شهرک صنعتی بزرگ شیراز و رفع موانع تولید برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ​در این جلسه همچنین مشکلات مربوط به تملک اراضی و طرح های توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز مطرح و  دستورات لازم توسط رییس کل دادگستری استان به منظور تسریع در رسیدگی و   رفع موانع ومشکلات صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این جلسه با بیان اینکه رسیدگی و رفع مسائل ومشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران در راستای تحقق شعار سال و برنامه های قوه قضاییه در دستور کار مجموعه قضایی استان قرار دارد گفت:تلاش می کنیم با برگزاری چنین جلساتی و حضور مستمر در شهرک صنعتی به گره‌گشایی مسائل ومشکلات بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود:در این جلسه نیز علاوه بر رسیدگی به مشکلات صنعتگران و کارآفرینان ، مشکلات مربوط به شهرک صنعتی نیز بررسی و  اغلب موارد مطرح شده  نیز رفع شد .

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این جلسه با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار و سهم بیش از ۹۰درصدی صنایع کوچک از کل صنایع استان گفت:باتوجه اینکه بخش عمده ای از صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را صنایع کوچک تشکیل می دهند ،توجه وحمایت از این صنایع در رشد اقتصادی و توسعه صنعتی استان نقش مهمی را ایفا می کند.

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه شهرک ها و نواحی صنعتی بسترهای لازم را برای استقرار و فعالیت صنایع کوچک فراهم می کنند گفت:در استان فارس ۶۳شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت  افزون بر ۷۲۰۰ هکتار  راه اندازی شده اما  مساحت اراضی متناسب با ظرفیت های استان نیست.

وی با اشاره به اینکه مساحت کم شهرک ها و نواحی صنعتی هزینه تمام شده خدمات حق انتفاع شهرک ها  را افزایش می دهد   گفت: ما خود را مکلف می دانیم در برنامه ای دوساله  مساحت اراضی در اختیار شهرکهای صنعتی را  افزایش دهیم تا ظرفیت استقرار واحد‌های صنعتی برای حداقل ۱۰سال آینده فراهم شود  که تحقق این هدف بدون تعامل وهمکاری دستگاه‌های حاکمیتی بویژه مجموعه دادگستری کل استان،امکان پذیر نیست.

عظیمی در ادامه با قدردانی از مجموعه دادگستری استان در پیگیری و رفع مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران گفت: ظرفیت های خوبی نظیر ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان به منظور پیگیری و رفع مشکلات حوزه صنعت وجود دارد که استفاده از آن می تواند روند توسعه صنعتی را شتاب بخشد  .

عظیمی در ادامه با بیان اینکه حدود ۶۰درصد از واحدها ی صنعتی و اشتغال موجود در شهرک های صنعتی فارس  در  شهرک صنعتی بزرگ شیراز استقرار دارد، گفت:این شهرک صنعتی دارای چالش ها و مشکلات خاصی نیز می باشد که رفع آنها سبب برطرف شدن دغدغه‌های سرمایه گذاران،صنعتگران و کارآفرینان  می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز