خبرگزاری کار ایران

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس:

نمایشگاه بین المللی پارس فصل نویی در صنعت گردشگری فارس رقم بزند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۹۴۷

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت گردشگری کشور در استان فارس قرار دارد، از برنامه‌ریزی برای حضور میهمانان خارجی در نمایشگاه مذکور خبر داد.

به گزارش ایلنا، در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، مجری و دبیر نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری پارس و ملی صنایع دستی و نماینده وزارت خارجه در استان فارس برنامه‌ریزی‌ها برای حضور میهمانان خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در این نشست گفت: رویکرد نمایشگاه ورود به بازار‌های نوظهور گردشگری است و بسترسازی‌های لازم برای دیپلماسی عمومی در این بخش شکل گرفته است.

خسرو مقدسی اظهار کرد: حضور میهمانان بین‌الملل را در قالب سخنرانی و ارائه مطالب، رزرو غرفه و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری فارس خواهیم داشت.

او با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد ظرفیت گردشگری کشور در فارس قرار دارد، افزود: برای ارتقا سطح گردشگری استان از میهمانانی از جمله کارشناس ارشد سازمان جهانی جهانگردی که مدیر دو شرکت گردشگری در آلمان است، دعوت کردیم که دو روز سخنرانی خواهد شد.

مقدسی ادامه داد: نشست‌های b۲b نیز در فضایی که فراهم شده است برای گفتگو با میهمانان بین‌الملل فراهم شده است و امیدواریم این نمایشگاه بتواند فصل نویی در صنعت گردشگری فارس رقم بزند و زیرساخت‌های آینده را در توسعه صنعت گردشگری فراهم سازد.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز در این نشست با بیان اینکه حضور برخی میهمانان برای اولین بار در شیراز از جمله سفرای کشور‌های مطرح خلیج فارس، وزیر گردشگری ایالتی پاکستان، حضور کارشناس ارشد سازمان جهانی جهانگردی، میهمانانی از سریلانکا، مالزی، ساحل عاج و... در نمایشگاه شیراز خواهد بود، افزود: هماهنگی‌ها در حوزه تشریفات و حمل و نقل و استفاده از ظرفیت حضور این عزیزان در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس و مجری این نمایشگاه نیز با ارائه گزارش از روند برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه در امور بین‌الملل اظهار کرد: با توجه به راهبرد حاکمیتی استانداری برای توسعه گردشگری و ورود گردشگران خارجی به استان تلاش شد رویکرد متفاوتی در نمایشگاه در بخش بین‌الملل داشته باشیم و با تلاش‌های انجام شده و مشارکت دفتر امور خارجه نتایج قابل قبولی برای حضور میهمان‌های خارجی با وجود محدودیت‌های مرتبط با زمان برگزاری محقق شده است.

احمدرضا نقیب‌زاده ادامه داد: در همین راستا انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین فعالان گردشگری استان و این میهمانان به‌منظور جذب گردشگر خارجی یکی از مهمترین دستاورد‌های این رویداد خواهد بود.

بیرق‌دار، نماینده وزارت امور خارجه در استان فارس نیز گزارشی از هماهنگی‌های انجام شده در این حوزه ارائه کرد و افزود: زیرساخت‌ها برای میزبانی در خور شأن استان فارس از میهمانان بین‌الملل فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز