خبرگزاری کار ایران

واکنش شرکت شهرک های صنعتی فارس به گزارش ایلنا؛

فاضلاب ورودی به دریاچه مهارلو مربوط به بخش‌های خارج از شهرک صنعتی شیراز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۷۳۲

شرکت شهرک های صنعتی فارس در واکنش به گزارش ایلنا استان فارس با عنوان « تاثیرات ویرانگر ورود فاضلاب شهرک صنعتی بر دریاچه مهارلو »جوابیه نوشت.

به گزارش ایلنا، در این جوابیه آمده است: در گزارشی که 27 آذرماه در مصاحبه با آقای درویش به عنوان "پژوهشگر و کنشگر محیط زیست" و انتخاب تیتر گزارش از مصاحبه وی، به گونه‌ای به مخاطب  القا شده که حجم اصلی فاضلاب ورودی به دریاچه مهارلو مربوط به شهرک صنعتی بزرگ شیراز است و این فاضلاب سبب بروز تاثیرات ویرانگر بر این دریاچه شده است در صورتی که  تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز مطابق با ظوابط و استاندارد های حیاط زیست به فعالیت می پردازد و خروجی آن بصورت مستمر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست فارس آزمایش و پایش می شود.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی شرکت شهرک های صنعتی فارس معتقد است؛  فقط بخش اندکی از کل  حجم فاضلاب ورودی به دریاچه، مربوط به پساب  خروجی تصفیه شده در تصفیه خانه شهرک صنعتی است و گفت: مابقی این فاضلاب مربوط به سایر بخش های خارج از شهرک صنعتی است که با اجرای طرح توسعه وارتقای ظرفیت این  تصفیه خانه که با پیشرفت فیزیکی مناسب درحال انجام است ،تا سال آینده تمامی ظرفیت  فاضلاب ورودی به آن ،استحصال و تصفیه خواهد شد.

مسعود کیانی افزود: در بازدیدی که طی هفته های گذشته  توسط معاون نظارت و پایش اداره کل  حفاظت محیط زیست فارس از این پروژه انجام گرفت ؛ پیشرفت اجرای این طرح مناسب ارزیابی شد.

وی ادامه داد: پروژه‌ ارتقا  و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز از طرح‌های مهم و اولویت دار زیست محیطی شرکت شهرک های  صنعتی فارس  است که  با ۹۰میلیارد تومان اعتبار وبر اساس برنامه زمان بندی در حال اجرا است  و با بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات موجود تلاش  می شود در مهلت مقرر به بهره برداری برسد تا به نتایج مطلوب که حفظ محیط زیست و رضایتمندی سرمایه گذاران و صنعتگران است، دست یابیم.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی شرکت شهرک های صنعتی فارس یادآور شد: پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در قالب اجرای طرح  مدول سوم این تصفیه خانه، در دو بخش شامل پروژه ارتقا تصفیه خانه فاضلاب و اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل ساز برای مدول‌های موجود درحال اجرا است و با بهره برداری کامل از آن  ظرفیت فعلی تصفیه خانه به دو برابر افزایش می یابد  که  بخش نخست این طرح تا اسفند  ماه امسال و بخش تکمیلی نیمه دوم  سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در قالب پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب، طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل ساز جهت مدول‌های موجود و مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک شیراز،  با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز و با پیشرفت بیش از 80درصدی درحال انجام است  که تا اسفند  ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به اعتقاد کیانی؛ در این بخش از پروژه تاکنون عملیات خاکریزی،سنگ چینی و لاینینگ و مش و بتن لاگون ها تکمیل شده و در حال حاضر عملیات کانال مقسم، جدول گذاری و سریز های اضطراری انجام شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت،محیط زیست و انرژی شرکت شهرک های صنعتی فارس خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته نشینی برای تکمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز با ۶۷ میلیارد تومان از مرداد امسال آغاز  و  پیشرفت فیزیکی این طرح به بالای 45درصد رسیده است و در قالب این پروژه نیز عملیات بتن ریزی بخش  اول هوادهی، آرماتور بندی پارت نهایی، دیواره ته نشینی، فونداسیون ایستگاه لجن انجام شده است.

وی گفت: با اجرای این دوپروژه تا سال آینده ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ۸هزارمترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز