خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعتی مطرح کرد؛

توسعه صنعتی در هر منطقه‌ای باید همراه با توسعه فضای سبز باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۷۶۵

یک فعال صنعتی گفت: توسعه صنعتی در هر منطقه‌ای باید همراه با توسعه فضای سبز و رعایت استانداردهای محیط زیست باشد.

به گزارش ایلنا، حسین غلام زاده با اشاره به اینکه این تکلیفی است که چنانچه مورد غفلت قرار گیرد، محیط زیست را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند، افزود: تجربه عسلویه و استقرار صنایع و عدم توجه به ایجاد فضای سبز متوازن با توسعه صنعت نباید مجددا در کشور تکرار شود.

مدیرعامل سیمان استهبان ادامه داد: ناترازی گاز در کشور و محدود کردن مصرف سوخت پاک (گاز) در فصل زمستان و تکلیف به مصرف سوخت جایگزین (مازوت) ضمن کاهش تولید، در راستای حفاظت محیط زیست و اقتصاد مقاومتی نیست.

 وی گفت: در راستای بالا بردن سرانه فضای سبز مناطق گرمسیری و مناطقی که توسعه صنعتی آن به سرعت در حال پیشرفت است، ضرورت دارد جهت کارآمد کردن ظرفیت های موجود برای توسعه فضای سبز، قانون منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی مورد بازنگری قرار گرفته و دست صاحبان اراضی را برای توسعه درختکاری باز کرده تا با استفاده از تمام پتانسیل های موجود سرانه سبز را در وضعیت مناسبی قرار دهند.

رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لامرد اظهار داشت: با بیان اینکه مسکن نیاز امروز و ضرورت انکارناپذیر فردای کشور است ، نقش صنایع سیمان و آهن را در این موضوع اثرگذار و غیرقابل انکار اعلام کرد.

وی گفت: در راستای شعار دولت برای تامین مسکن جوانان ضرورت دارد متولیان تامین انرژی در فصل زمستان که فصل کار و ساخت و ساز اماکن مسکونی و رونق پروژه های عمرانی می باشد صنایع سیمان و آهن، با محدودیت مصرف سوخت گاز مواجه نشوند که تولید جوابگوی مصرف و باعث تغییر قیمت در بازار شود.

این فعال اقتصادی خواستار توجه ویژه متولیان حوزه حمل و نقل به مشکلات آنها و برطرف کردن محدودیت های مصرف سوخت به منظور کارآمد نمودن جامعه حمل و نقل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز