خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه صنعتی شیراز؛

سوگواره ی از پیمان غدیر تا کوچه های مدینه در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۲۱

سوگواره ی از پیمان غدیر تا کوچه های مدینه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز دانشگاه صنعتی شیراز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: آزمون نهایی این سوگواره  که از 19 آذر ماه در شیراز آغاز به کار کرده است ،روز دوشنبه ۲۷ آذرماه به صورت سراسری و مجازی برگزار خواهد شد.

سمانه حامدی افزود: بخش مسابقه این رویداد شامل ۹ پادکست تولید شده با موضوع زندگی حضرت زهرا پس از رحلت نبی اکرم (ص) است که ثبت‌نام آن از یکشنبه آغاز شده و تا کنون حدود ۲۰۰ شرکت کننده دارد.

وی اضافه کرد: در اختتامیه سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه» نیز نمایشگاه آثار فاطمی هنرمندان دانشجویی و غیر دانشجویی در قالب یک گذر هنری در این دانشگاه برپا می‌شود.

دبیر اجرایی این سوگواره  نیز در این نشست گفت: این سوگواره با همکاری استانی دانشگاه های استان فارس و با طرح اولیه ی دانشگاه صنعتی شیراز باهدف اعتلای فرهنگ ترویج بصیرت فاطمی برگزار شده است.

پوریا عسکری وزیری افزود: تبیین صحیح جریانات متاثر از نادیده گرفته شدن واقعه ی غدیر خم و آشنایی با خطبه غدیریه و فرکیه و نیز تقویت روحیه دفاع از حق، مظلوم، مبارزه با ظالم و جدال با باطل از اهداف دیگر این سوگواره است.

وی به بخش های این سوگواره اشاره کرد و گفت: مسابقه، پادکست، تئاتر و نمایشگاه آثار فاطمی از جمله بخش های اصلی این سوگواره خواهند بود.

عسکری با اشاره به استقبال قابل توجه دانشگاهیان و حوزویان از این سوگواره عنوان کرد: سوگواره ی بزرگ از پیمان غدیر تا کوچه های مدینه در ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با طرح همکاری دانشگاه‌های استان فارس نظیر دانشگاه شیراز، موسسه غیر انتفاعی فاطمیه و به عنوان شروعی خوب در راستای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و حوزه های علمیه با مشارکت مدرسه علمیه معصومیه و نیز سایر مدارس علمیه فارس جهت اطلاع رسانی هر چه بیشتر این طرح برگزار شده است.

دبیر اجرایی سوگواره ی از پیمان غدیر تا کوچه های مدینه اظهارداشت: تئاتر ماه پنهان با اجرای گروه فرهنگی هنری مهتاب به صورت یک سانس مختص این سوگواره تعریف شده است و روز پنجشنبه ساعت 6بعد از ظهر در تالار حافظ اجرا می شود.

وی ادامه داد: این نمایش با حضور چهره های نام آشنا تئاتر شیراز اجرا خواهد شد و بالای ۱۲۹ نفر بازیگر دارد.

 عسکری  گفت: در پایان روز اختتامیه نمایشگاه آثار فاطمی برگزار می شود و برندگان برنامه  هم در همان روز اعلام و تقدیر خواهند شد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شیراز نیز گفت: دانشگاه صنعتی دانشگاه مظلومی است و امیدواریم برگزاری این سوگواره آغازی باشد برای ارتباط بیشتر دانشگاه  با رسانه ها تا فعالیت این دانشگاه بیشتر دیده شود.   

حامد خرم‌شکوه گفت: قرار است در گام دوم با دعوت از یک تیم مترجم محتواهای تولیدی به پنج زبان اسپانیایی، کره‌ای، عربی، انگلیسی و سواحلی نیز ترجمه و منتشر شود.

وی درباره مسابقه این سوگواره فاطمی عنوان کرد: زمان دقیق مراسم اختتامیه این سوگواره در آینده اعلام و به برگزیدگان اول تا سوم به ترتیب ۶ میلیون، چهار میلیون و سه میلیون ریال اهدا می‌شود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شیراز با بیان اینکه آخرین مهلت برای شرکت در بخش مسابقه این رویداد تا پیش از آغاز آزمون است، گفت: متقاضیان می‌توانند محتواهای صوتی مسابقه را از کانال kochehayemadine در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز