خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

استخدام سه کارمند به معنای اشتغالزایی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۵۳

وضعیت وزرش فارس بحرانی است. / دولت نه کارخانه ساز است وکارخانه دار. / اگر بتوانیم یک فرصت شغلی را ایجاد کنیم یک جرم را کم کرده ایم. / باید از بحثخود کفایی عبور کنیم.

شیراز – ایلنا: استاندار فارس با انتقاداز آمارهای ارائه شده توسط دولت قبل گفت: استخدام سه کارمند به معنای اشتغالزایی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سیدمحمد احمدی که پیش از ظهر امروز در یک کنفرانس خبری گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود را در حضور خبرنگاران ارائه می‌کرد، افزود: با تمام توان برای رفع مشکل بیکاری و توسعه اشتغال استان فارس تلاش می‌کنم و قول می‌دهد این آمار تک رقمی شود.

وی تصریح کرد: دولت نه کارخانه ساز است و کارخانه دار اما وظیفه اصلی دولت ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

استاندار فارس افزود: مدیران استان فارس مکلف شدند موانع اشتغال استان را از سر راه مردم بردارند و هر مدیری که بخواهد بدون دلیل منطقی کارشکنی کند نظام با او برخورد خواهد کرد.

احمدی تاکید کرد: ما به دنبال ارائه آمارهای نابه جا نیستیم و آمار سازی هم نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر‌های شهرستانی به دنبال مصوبات غیر واقعی نیستم، گفت: مصوبات استانی برای برخی افراد بحثشیرینی بود که اعتراض من در سفر رئیس جمهور سابق به استان ایلام باعثبرکناری من شد.

استاندار فارس با بیان اینکه وزارتخانه‌ها در صدور حکم برای مدیران کل کوتاهی می‌کنند، گفت: نمی‌خواهیم انقلابی عمل کنیم ولی وزارتخانه‌ها نیز با احتیاط پیش می‌روند و تمام تلاش ما این است که تغییرات ترکش نداشته باشد.

احمدی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بخش خصوصی را تمام قد وارد صحنه و از این فرصت استفاده کنیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بخش خصوصی رقیب دولت نیست یادآور شد: ما با بخش خصوصی سر سازش داریم به دنبال سرمایه گذار و سرمایه‌های پاک هستیم.

احمدی تاکید کرد: اگر بتوانیم یک فرصت شغلی را ایجاد کنیم یک جرم را کم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در اولویت کار‌ها و ارتقاع امنیت فیزیکی وروانی برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی بود.

احمدی با اشاره به عملکرد ۱۰۰ روز حضورخود در استان فارس، گفت: بدون تقسیم بندی و خط ونشان برای گروه‌ها و افراد خاص کار خود را شروع کردم.

استاندار فارس تصریح کرد: سیاستی که اعلام شد بنا داریم با بهره گیری از تمام توانمندی فارس و ظرفیت‌های این استان بتوانیم چهره استان را اقتصادی کنیم توسعه همه جانبه پایدار و متوازن شعار اقتصادی بود.

احمدی در خصوص انتصاب‌های انجام شده نیز افزود: برای رسیدن به اهداف مشخص شده بیش از۱۲۰ نفر، ۷۳ شهردار منصوب شد ۱۱ فرماندار منصوب سه معاون فرماندار و چهار بخشدار و هفت مدیر کل اجرایی دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: بازدید از شهرستان‌ها شروع شد و برگزاری جلسات مختلف در حوزه‌های عمرانی وجلساتی در خصوص اشتغال و سرمایه گذاری وفعال کردن ستاد سرمایه گذاری خارجی را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های من در سفر به شهرستان‌ها وسخنرانی‌ها اقتصادی کردن چهره استان فارس است که اعلام کردیم چهره کشاورزی ودامداری استان فارس باید از شکل سنتی تغییر کند.

احمدی تاکید کرد: باید از بحثخود کفایی عبور کنیم تفکر راه بردی ما گذشتن از این مرز است با امکانات و ذخایر مهم و بزرگی که در اختیار داریم می‌توانیم بازارهای منطقه‌ای را تصرف کنیم.

استاندار فارس یادآور شد: حوزه خلیج فارس باید حیاط خلوت ما شود کشور‌های همسایه خواستار محصولات ما هستند با مردم صحبت می‌کنیم که بیایند سرمایه‌های اندک را بر روی یکدیگر قرار دهیم تا استان را صنعتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و دامداری در پول ملی تاثیر چندانی ندارد، گفت: کشاورزی و دامداری ما را در تولید و پول ملی یارای نخواهد کرد در حالیکه اگر از معادن به بهترین نحو استفاده شود و نفت وگاز را فرآوری کنیم می‌توانیم موفق باشیم.

احمدی با بیان اینکه به دنبال مباحثو مجادله‌های بی‌دلیل نیستم افزود: به جدال‌های بی‌حاصل گذشته پایان داده‌ایم و وقت را نمی‌خواهیم صرف مباحثبیهوده کنیم زمان آزمون وخطا نیز گذشته است.

استاندار فارس تاکید کرد: عزت مردم را با حرف تامین نمی‌شود بلکه در عمل باید تلاش کنیم بهره گیری از تفکر نخبگان و کسانیکه اهل فکر و برنامه هستند در بهبود وضعیت موثر خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران صنایع استان فارس، گفت: یکی از کار‌های اساسی، تشکیل کمیته بحران برای صنایع آسیب دیده است ومدیر کل صنعت مکلف است که صنایع آسیب دیده را شناسایی کند.

احمدی تاکید کرد: ۷۸۰ واحد تولیدی استان فارس دچار مشکلات بانکی و یا سرمایه در گردش هستند و ما باید بتوانیم از ظرفیت بالای صندوق توسعه ملی و اعتبارات ارزی و ریالی استفاده کنیم.

استاندار فارس تصریح کرد: برای شناخت بهتر و اکتشاف معادن فارس، پنج میلیارد تومان تقاضای وام شده و طرح آمایش سرزمین را فعال کردیم که امیدواریم طی چند ماه آینده به اتمام برسد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر، گفت: در دهه فجر ۵۹۵ پروژه با مبلغ یک هزار و۲۵۵ میلیارد تومان بهره برداری می‌شود.

وی افزود: ۲۸ طرح صنعتی وتولیدی، برق و انرژی ۸۱ مورد، فرهنگی و هنری ۱۱ مورد، حمل و نقال ۳۰ مورد و… از جمله این طرح‌ها است.

استاندار فارس در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص وضعیت فرهنگی شیراز و فارس، گفت: اسم شیراز و فارس با فرهنگ، هنر و ادب گره خورده است.

احمدی تصریح کرد: وضعیت مدیریت ارشاد استان نیز به زودی مشخص می‌شود.

وی در خصوص وضعیت ورزش استان فارس، گفت: ورزش فارس بحرانی است این دوتیم فوتبال برق و فجر نماد ورزش فارس هستند که امروز با این وضعیت دچار بحران شده‌اند.

استاندار فارس با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های گردشگری در فارس مهیا شود، گفت: در خصوص مباحثگردشگری و جذب توریست کاری نکردیم و سرمایه گذاری مناسب بر روی آن انجام نشده است.

وی تاکید کرد: کورش نماد اقتدار و افتخار ایران قبل از اسلام است اما تخت جمشید، بیشابور و شهر گور فیروزآباد مورد توجه قرار نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز