خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه دو شیراز:

هارمونی منطقه دو شبیه شهر شیراز است/ بازار پروتئین در محله دروازه کازرون تا پایان سال افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۹۸۰

شهردار منطقه دو شیراز معتقد است هارمونی منطقه دو شبیه شهر شیراز است و تمام بخش‌های تعریف شده برای ایجاد یک شهرستان را دارد.

به گزارش ایلنا، محمد مقدس‌زاده در یک نشست خبری افزود: منطقه دو دارای ۲۲ محله با فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت در حوزه جنوب و جنوب شرقی شهر شیراز است که بافت میانی و جنوبی این منطقه دارای محلات کم‌برخوردار و سکونتگاه‌های غیررسمی بوده و در بخش‌های شهری، کمبود فضاهای آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در سطح محلات داریم. 

وی با بیان اینکه در سطح شهر شیراز ۱۰ سرای محله تعریف شده که شش سرای محله در منطقه دو واقع شده است، ادامه داد: منطقه دو به اندازه ۹ منطقه دیگر شهر شیراز بافت دارد، در حالی که ۳۵ درصد صدور پروانه منطقه دو در بافت است و حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد شامل تخفیف نوسازی می‌شود.

شهردار منطقه دو شیراز گفت: بازار پروتئین در محله دروازه کازرون تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و ساماندهی محور دروازه کازرون و جابه‌جایی مغازه‌ها به بازار پروتئین، در قالب تهاتر نیز صورت می گیرد. 

طراحی محور گردشگری آرامگاه آبش خاتون

وی با اشاره به آخرین وضعیت طراحی محور گردشگری آرامگاه آبش خاتون گفت: کار طراحی این محور رو به اتمام است و طی ۱۰ روز آینده به مرحله اجرای گذر گردشگری خواهد رسید. 

مقدس‌زاده  به اجرا و تعریف  ۹ پروژه شاخص عمرانی در سطح منطقه دو  اشاره کرد و  ادامه داد: اعتبار این ۹ پروژه شاخص عمرانی بیش از ۶۲ میلیارد تومان است که دو پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل احداث بلوار ۴۵ متری محراب، پیاده‌راه سلامت ضلع غربی بلوار احمد ابن موسی (ع)،  اجرای عملیات کف‌سازی بلوار احمد ابن موسی (ع)، تکمیل پیاده‌روی سلامت جنب پل مدافعان سلامت، بهسازی کوی زهرا، عملیات زیرسازی، کانیوگذاری شهرک بهار و آسفالت و قیرپاشی سطح منطقه است. 

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به جمعیت بیش از ۱۸۷ هزار نفری منطقه ۲ گفت:   محدوده خدماتی این منطقه هزار و ۷۰۰ هکتار و حریم منطقه ۲۹۰۰ هکتار است. 

شهردار منطقه دو با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطح منطقه دو عنوان کرد: علاوه بر پروژه بازار پروتئین برخی دیگر از جمله پروژه‌های مجتمع‌های فرهنگی و تجاری فخرآباد و هرمزگان در حال اجرا است. 

تحقق۷۵ درصد از بودجه درآمدی سطح منطقه 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری شهرداری منطقه دو باید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد داشته باشد، گفت: طی ۲۰ روز گذشته، ۷۵ درصد از بودجه درآمدی سطح منطقه تحقق پیدا کرده است.

شهردار منطقه دو شیراز در خصوص حوزه در آمدی منطقه دو نیز افزود:در فروردین‌ماه سال جاری درآمد منطقه ۴۵ درصد، در اردیبهشت‌ماه ۸۲ درصد، در خردادماه ۶۷ درصد، در تیرماه ۴۸ درصد و در مردادماه ۷۵ درصد بوده است. 

مقدس‌زاده علت کاهش درآمد در فروردین ماه را تعطیلی ۱۵ روزه عید نوروز دانست و اضافه کرد: طی ۲۰ روز ابتدایی مردادماه توانستیم ۷۵ درصد از بودجه درآمدی را جذب کنیم. 

وی با بیان اینکه بودجه خدمات شهری شهرداری منطقه دو بیش از ۹۱ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: با توجه به جهش بودجه‌ای منطقه دو در سال گذشته نسبت به سال جاری، درآمدزایی مناطق افزایش یافت که در این خصوص در سطح منطقه دو، سال گذشته میزان جذب درآمد ۴۱۴ میلیارد تومان بود و این میزان در سال جاری به مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تنها در حوزه صدور پروانه تعریف شد. 

شهردار منطقه دو شیراز با بیان اینکه در سال جاری باید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد داشته باشد، ابراز کرد: حسب تکلیف منطقه دو در جذب صدور پروانه در سال جاری ۲۵۰ درصد افزایش داشته است. 

مقدس‌زاده با اشاره به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد از وصول مطالبات و سایر حوزه‌ها و هزار میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه‌گذاری گفت: طی دو ماه گذشته چهار پروژه شاخص تعریف و اجرای آن در نقاط کم‌برخوردار، اصیل و کهن منطقه دو در دستور کار قرار گرفت. 

وی با اشاره به حوزه فضای سبز منطقه نیز عنوان کرد: منطقه دو دارای ۲۶ پارک و چهار فضای بزرگ است و فضای سبز منطقه جزو فضای سبز برتر شهرداری شیراز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز