خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز در ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز:

شیراز توانایی جذب گردشگر در چهار فصل سال را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۶۶

شیراز یکی از معدود شهرهایی است که جذابیت‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و هم جذابیت‌های معنوی را در خود دارد.

شهردار شیراز گفت: این شهر آنقدر جذابیت و توان بالفعل و بالقوه دارد که بتوان برای جذب گردشگر در هر چهار فصل سال برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

به گزارش ایلنا از شیراز، علی‌رضا پاک‌فطرت صبح امروز سه شنبه ۱ بهمن، در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز گفت: یکی از اقدامات مهم مدیریتی در راستای بسترسازی جذب گردشگر در همه ایام سال، ایجاد ستاد دائمی تسهیلات سفر بود که انجام شده است.

وی با بیان اینکه شیراز بعد از شهر مقدس مشهد، بیشترین تعداد گردشگر را در کشور داشته و دارد، خاطرنشان کرد: شیراز یکی از معدود شهرهایی است که جذابیت‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و هم جذابیت‌های معنوی را در خود دارد.

شهردار شیراز با اشاره به وجود مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و دیگر امام‌زادگان واجب‌التعظیم در این شهر، گفت: در کنار حرم‌های مطهر حضرت احمدابن موسی‌(ع) و حضرت سیدعلا‌الدین حسین(ع) و دیگر بقاع متبرک امام‌زادگان، مساجد و مدارس تاریخی بسیاری دارد که هرکدام جاذبه‌ای خاص برای جذب گردشگر است.

وی برخورداری از اقلیم جذاب، تعادل هوا، باغ‌های زیبا و نقاط مختلف گردشگری مصفا نظیر باغ‌های جهان‌نما و ملی و عفیف‌آباد و ارم و همچنین حضور آرامگاه مفاخری نظیر سعدی، حافظ، خواجوی‌ کرمانی و… گفت: حتی وجود دارالسلام نیز به جهت‌های مختلف، دارای جذابیت‌هایی است و می‌تواند در جلب گردشگران موثر باشد.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل در اقامت گردشگران خصوصا در ایام خاص سال مانند نوروز، گفت: در موضوع کمپ‌های اسکان، ایجاد زیرساخت‌های تسهیل اقامت، میادین میوه و تره‌بار، گل‌کاری و آراستگی بصری شهر، انتظامات، ‌ راهنمایی گردشگران و… اقدامات خوبی انجام شده است که امسال هم به فراخور، بهتر از سال‌های گذشته، تداوم خواهد داشت.

علیرضا پاک‌فطرت با تاکید براینکه تمام اقدامات باید برنامه‌ریزی شده و متناسب با نیازسنجی‌ها باشد، گفت: باید ضمن رفع نواقص و کاستی‌های سال‌ گذشته، در مسیر ارتقا سطح خدمات گام برداشت.

شهردار شیراز با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها، تصریح کرد: رسانه‌ها با انتقال خواسته‌ها و نیازهای شهروندان و انعکاس فعالیت‌ها و… همچون دیگر موضوعات می‌توانند بهترین مشارکت را در بحثگردشگری با شهرداری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز