خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور:

هیچگونه واردات خون و فراورده‌های خونی نداریم

کد خبر : ۱۳۶۹۵۷

در کشور ما کمبود خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد و در حال حاضر نیز بیش از پنج برابر مصرف روزانه خون، ذخیره وجود دارد.

شیراز - ایلنا: مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: هیچگونه واردات خون و فرآورده‌های خونی به ایران نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی اکبر‌پور فتح الله ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاران، در خصوص وضعیت واردات خون افزود: به دلیل وجود بی‌نظیر اهدا کنندگان خون در کشور هیچگونه احتیاجی به واردات خون نداریم.

وی تصریح کرد: در کشور ما کمبود خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد و در حال حاضر نیز بیش از پنج برابر مصرف روزانه خون، ذخیره وجود دارد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور تاکید کرد: البته در برخی از زمان‌ها به دلیل وجود شرایط خاص و همچنین میزان زمان نگهداری پلاکت بیش از گذشته نیاز به اهدا خون از جانب مردم وجود دارد اما در کل کمبود خون و فرآورده‌های خونی نداریم.

پور فتح الله ادامه داد: مردم ما همواره در زمان احتیاج برای کمک هیچگونه کوتاهی نکرده‌اند.

ویدر خصوص وجود داروهای برگرفته از پلاسما در گمرک ایران نیزیادآور شد: متاسفانه زمانی برخی از افراد سود جو برای رسیدن به منافع شخصی خود بحثوجود کیسه‌های خون در گمرک را مطرح کردند که چنین چیزی صحت نداشت.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه داروهای برگرفته از پلاسما ربطی به انتقال خون ندارد افزود: برخی از افراد با استفاده از لابی‌های دارویی بحثوجود خون در گمرک را مطرح کردند تا از این طریق بتوانند داروهای خود را ترخیص کنند و در این میان بحثآلوده بودن را اضافه کردند که خوشبختانه در کار خود موفق نشدند.

پور فتح الله در خصوص کیسه‌های خون گیری نیز گفت: هیچگونه کیسه خونی در گمرک و یا در جاهای دیگر وجود نداشت که بخواهد فاسد شود بلکه برخی به دلیل در خطر دیدن منافع خود بحثکیسه‌های خون گیری را کیسه خون مطرح کردند.

وی تصریح کرد: کنترل کیفیت را در اولویت تمامی کار‌ها قرار داده‌ایم و در این میان هیچگونه موادی که دارای کمترین نقص نیز باشند اجازه وارد شدن به چرخه نخواهد یافت.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: ۱۵۰ هزار لیتر پلاسمای مازاد برای تولید دارو به خارج از کشور صادر می‌شود و امکان وجود یک داروی غیر مرغوب وجود نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز