خبرگزاری کار ایران

آغاز ثبت‌نام ‌حوزه‌های علمیه فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۰۵۱

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: حوزه علمیه استان فارس تا شهریور ماه امسال در ۱۳ رشته تخصصی تحصیلی نام نویسی می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی  در نشست خبری با خبرنگاران افزود:در رتبه بندی بین‌المللی قدمت مراکز آموزشی یکی از ملاک‌های اصلی است که حوزه علمیه با بیش از یکهزار سال قدمت جزو قدیمی‌ترین مراکز آموزشی به حساب می‌آید و دو بال حوزه علمیه و دانشگاه، مراحل تعالی و رشد را در جامعه فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دو فعالیت عمومی و تخصصی قرآنی در حال انجام است که در فعالیت عمومی طلاب صحیح خوانی، روان خوانی، تجوید و تدبر در قرآن را در تمام سطوح فرا می‌گیرند، ادامه داد:  در فعالیت تخصصی، بعضی از طلاب از بدو ورود به حوزه علمیه در مدارس قرآن به حفظ، تفسیر و تدبر در قرآن مشغول می‌شوند و طی مدت یک سال حافظ کل قرآن کریم خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به اینکه هر ساله آزمون حفظ سالانه طلاب برگزار می‌شود، ادامه داد: طلاب حفظ کامل، ۲۰ جزء و ۱۰ جزء در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند و بیش از ۱۲۰ طلبه در سطح استان حافظ کل قرآن هستند.

محمودی همچنین با بیان اینکه اکنون تنها یک حوزه علمیه قرآنی در شهرستان استهبان فعالیت می‌کند، گفت: در سال تحصیلی آینده تعداد حوزه‌های علمیه قرآنی استان فارس به ۵ حوزه خواهد رسید.

او تاکید کرد: ارتقاء چهره‌های قرآنی حوزه‌های علمیه فارس در دستور کار است که پس از شناسایی نخبگان قرآنی، ارتقای تخصصی این طلاب انجام خواهد شد. طی سالیان گذشته در مسابقات کشوری و اوقاف طلاب فارس در رشته‌های مختلف حائز رتبه و مقام شدند.

وی اظهار کرد: در استان فارس ۵۳ حوزه علمیه برادر با تحصیل ۳ هزار طلبه در ۱۳ رشته تخصصی فعالیت می‌کنند که طلاب در تحصیل خود در دو راه اجتهاد و یا دروس تخصص دیگر مختار هستند. با توافق حوزه علمیه با شورای عالی انقلاب فرهنگی طلاب فارغ التحصیل در سطح ۲ می‌توانند در مقطع فوق لیسانس دانشگاهی به تحصیل خود ادامه دهند.

 این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در استان فارس ۲ هزار و ۴۰۰ طلبه در طرح امین مشارکت دارند که در سطح کشور، فارس با وفاق مسئولان دارای رتبه اول است. دوره‌های بدو و ضمن خدمت برای طلاب طرح امین درنظر گرفته شده و در پایان سال تحصیلی ارزیابی میدانی با تهیه پرسشنامه مدیران، دانش آموزان، والدین و روحانیون انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز