خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت فارس مطرح کرد؛

فارس قطب قالب‌سازی کشور است/ ضرورت توسعه صنعت قطعه سازی در راستای تولید خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۴۶۳

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت فارس بر توسعه کمی ، کیفی ، عمق بخشی به ساخت داخل و توسعه صنعت قطعه سازی در راستای تحقق اهداف عالی در تولید خودرویی با کیفیت ملی و رشد اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا ایزدی در بیستمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته در شیراز گفت: در شیراز ۳ تولید کننده خودرو ازجمله ایران خودرو با تولید پژو پارس و شایان دیزل با تولید کامیون های کشنده در حال فعالیت هستند وشرکت بونیز خودرو یک واحد تولید کامیون در دوکوهک در آینده نزدیک به جرگه صنعت تولید خودرو خواهد پیوست.

وی  به استراتژی رقابت پذیر کردن صنعت قطعه سازی خودرو همچنین قیمت، کیفیت و توجه به درخواست های مشتریان و حداقل سهم ۲۰ درصدی قطعه سازان داخلی براساس سیاست وزارت صمت در صنعت خودرو اشاره کرد وافزود : صنعت قطعه و قالب‌سازی  استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و فارس قطب قالب‌سازی کشور به شمار می‌آید ومی‌تواند ظرفیت مورد نیاز زنجیره ارزش در صنعت خودرو و تامین سایر ظرفیت‌های مورد نظر داخلی را برآورده کند دراین راستا الگوبرداری و استفاده از تجربیات قطعه‌سازان جهان و بهره‌مندی از علم و تکنولوژی روز دنیا در داخلی‌سازی با روش‌های نوین در این صنعت موثر است.

ایزدی اضافه کرد: نمایشگاه خودرو علاوه بر رونق صنعت خودرو در فارس باعث می شود تا خودرو سازان با قطعه سازان داخلی بیش از پیش آشنا شده و وسفارش های خود را به این قطعه سازان بدهند که اداره کل صمت این حوزه را جهت توسعه طرح های بیشتر نیز حمایت می کند.

فارس قطب قالب‌سازی کشور است/ ضرورت توسعه صنعت قطعه سازی در راستای تولید خودرو

وی در خصوص رونمایی از خودروها ی جدید در نمایشگاه اظهار داشت: خودرو‌هایی که رونمایی می‌شوند غالبا تولید داخل با بهره مندی از تکنولوژی و استاندارهای روز جهانی هستند و این نشان از موفقیت متخصصان و تولیدکنندگان داخلی در این عرصه مهم است.

به گزارش ایلنا، بیستمین نمایشگاه خودرو شیراز در مساحت ۱۵ هزار متری سالن‌های حافظ، نرگس، سرو، بهار، ملاصدرا و اردیبهشت در حال برگزاری است، در این نمایشگاه بیش از ۱۰ رونمایی از خودروهای جدید برنامه‌ریزی شده است که از تعدادی خودروهای جدید توسط مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ، مدیرکل صمت فارس و سایر مسوولین رونمایی شد.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ خردادماه آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

بازدید از این نمایشگاه برای مخاطبان ساعات ۱۶ تا ۲۲ امکان‌پذیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز