خبرگزاری کار ایران

مدیر حراست شهرداری شیراز:

شهروندان امور مرتبط با شهرداری را از روال قانونی پیگیری کنند

کد خبر : ۱۳۶۱۳۲

تعدادی از واسطه گران و دلالانی که با نام پرسنل شهرداری در جهت راه اندازی امور مردم با ارائه برگ محاسبه عوارض غیرواقعی از آنان وجوه گزافی اخذ کرده و می‌کنند، شناسایی شده‌اند.

مدیر حراست شهرداری از شناسایی دلالان و واسطه گرانی که با ترفند‌های خاص به بهانه راه اندازی کار مردم در شهرداری کلاهبرداری و مردم را سر کیسه می‌کنند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا جمشیدی در این رابطه گفت: تعدادی از واسطه گران و دلالانی که با نام پرسنل شهرداری در جهت راه اندازی امور مردم با ارائه برگ محاسبه عوارض غیرواقعی از آنان وجوه گزافی اخذ کرده و می‌کنند، شناسایی شده‌اند.

وی گفت: با توجه به شناسایی این افراد و با هماهنگی دستگاه قضایی، موضوع برخورد قانونی با آنان در حال پیگیری است.

عضو ستاد ارتقاء‌ نظام اداری شهرداری شیراز با بیان اینکه محاسبه عوارض از سوی شهرداری، صرفا در حضور مالک یا وکیل قانونی مالک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان برای طی روال اداری و محاسبه عوارض و دریافت مجوزهای قانونی نیاز به واسطه ندارند.

مشاور شهردار و مدیر حراست شهرداری شیراز، گفت: اقدامات بسیار خوبی جهت تسهیل امور شهروندان و خدمات رسانی مطلوب‌تر، در این مجموعه انجام شده است که از آن جمله می‌توان به راه اندازی شهرداری الکترونیک و برون سپاری امور اشاره کرد.

جمشیدی در خصوص ارسال پیامک تلفن همراه و توزیع تراکت بین شهروندان نیز گفت: افرادی که اقدام به ارسال پیامک و توزیع تراکت در خصوص انجام امور شهروندان در شهرداری‌های مناطق، می‌کنند، هدفی جز کلاهبرداری و اخذ وجوه اضافه از مردم ندارند.

وی تصریح کرد: شهروندانی که قصد اخذ مجوز یا پرداخت عوارض قانونی خود را دارند، قبل از هر اقدامی باید به شهرداری منطقه محل سکونتشان مراجعه کرده و در خصوص نحوه محاسبه و میزان عوارض محاسبه شده، اطلاعات دقیق و کاملی کسب کنند.

مدیر حراست شهرداری شیراز با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص حضور دلالان و واسطه‌ها، قبلا نیز انجام شده است، گفت: علی رغم اطلاع رسانی مراجعات زیادی از طرف مردم، در خصوص مشکلاتی که واسطه‌ها برای شهروندان ایجاد کرده‌اند، شاهد هستیم.

جمشیدی ضمن قدردانی از تعامل و همکاری پلیس و دستگاه قضایی برای شناسایی مجرمین از مردم درخواست کرد که اگر در مراجعات خود به شهرداری، با دلالانی مواجه شدند با شماره تلفن‌های اعلام شده در مناطق و سازمان‌ها تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز