خبرگزاری کار ایران

آیت الله ایمانی:

حفظ محیط‌زیست تکلیفی‌ست که نمی‌توانیم خود را از آن جدا کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۲

حفظ محیط زیست، آب، خاک و هوا از بزرگترین معروف‌هایی است که باید امر به آن را سر لوحه کارهای خودمان قرار دهیم، چراکه حفظ محیط زیست یکی از معروف‌های مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز دوشنبه(۲۵آذر) در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با وی گفت: خدا را شاکریم که عرصه زندگی را برای انسان چنان فراهم کرد که در آرامش زندگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی با اشاره به این موضوع که اگر اکنون محیط زیست با آلودگی روبرو شده نتیجه کارهایی‌ست که خودمان به اشتباه انجام داده‌ایم، افزود: حفظ محیط‌زیست، آب، خاک و هوا از بزرگ‌ترین معروف‌هایی است که باید امر به آن را سر لوحه کار‌های خودمان قرار دهیم چراکه حفظ محیط زیست یکی از معروف‌های مهم است.

وی ضمن بیان این مطلب که تخریب محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز ما تبدیل شده ادامه داد: امروز حفظ محیط زیست از تکالیفی است که نمی‌توانیم خود را از آن جدا کنیم.

امام جمعه شیراز از بین رفتن جنگل‌ها و فضای سبز را در استان فارس و به‌ویژه شهر شیراز خطری برای استان فارس دانست و گفت: درگذشته بیش از ۷۰ درصد از فضای زندگی مردم شهر شیراز را فضای سبز تشکیل می‌داده، ولی امروز متاسفانه علی رغم هشدارهای داده شده یک مسابقه برای از بین بردن فضای سبز و میراثگذشتگان ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به خشک شدن تالاب‌های استان بیان داشت: حفر چاه‌های غیر مجاز دلیل این مشکل بوده و متاسفانه مسئولین در حفظ منابع آب‌های زیر زمینی مقصر بوده‌اند.

آیت الله ایمانی افزود: تشویق‌های بی‌موردی که در رابطه با کشت گندم در فارس انجام شده موجب پایین رفتن عمق آب‌های زیر زمینی تا ۳۰۰ متر شده و حاصل آن از خط قرمز گدشتن وضعیت ۸۰دشت استان است.

وی این وضعیت مبتنی برهیچکدام از اصول علم اقتصاد ندانست و تاکید کرد: از دیگر مشکلات عمده زیست محیطی استان فارس خشک شدن جنگل‌های بلوط و بنه استان است که می‌بایست هرچه سریع‌تر در خصوص مقابله با اثرات سوء این اتفاق ناگوار اندیشه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز