خبرگزاری کار ایران

نمایش خودروهای تاریخی و کلاسیک در شیراز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۱۱۲

همزمان با همایش عمومی خودروهای تاریخی و کلاسیک از محصول جدید مدیران خودرو با عنوان X55 pro در شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم یگانه، نماینده حوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در استان فارس در حاشیه این همایش گفت: شیراز یکی از قطب های خودروهای تاریخی در ایران است و از این ظرفیت ارزنده می توان در عرصه های گردشگری، اقتصادی و سیاسی بهره برد.

وی با بیان اینکه این همایش بزرگ با همکاری کلوپ ملی خودروهای تاریخی برگزار شده است، عنوان کرد: یکی از اهداف این همایش بازدید رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی از ظرفیت های استان فارس بود و به موازات آن و دوستداران و علاقه‌مندان اتومبیل‌های قدیمی، در پارک کوهستانی دراک شیراز دور هم آمدند.

یگانه با اشاره به برخی از ظرفیت های استان در زمینه خودروهای تاریخی بیان کرد: این رویداد با حمایت بازرگانی قاسم پور با استقبال بی‌نظیر علاقمندان و به‌ویژه جوانان همراه بود که 100 خودرو کلاسیک و تاریخی به نمایش گذاشته شد.

نمایش خودروهای تاریخی و کلاسیک در شیراز برگزار شد

ظرفیت کلانشهر شیراز برای تبدیل شدن به قطب  مطرح خودرو های تاریخی

نماینده حوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در استان فارس خاطرنشان کرد: در سطح استان بیش از 250 خودرو تاریخی وجود دارد و همچنین 170 خودرو نیز در حال بازسازی است و از این رو پیش بینی می شود در شیراز حدود یک‌هزار خودرو تاریخی وجود داشته باشد که می تواند این کلانشهر را به یکی از قطب های مطرح خودروهای تاریخی تبدیل کند.

یگانه همچنین هدف از برگزاری همایش‌های کلاسیک و تاریخی، علاوه بر نشان دادن زیبایی و سیر تحول تولید برندهای خودروسازی دنیا، تجدید خاطره با این اتومبیل‌ها در راستای حفظ این آثار ارزشمند بیان کرد.

وی یادآورشد این همایش با حضور رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی و به منظور نشاط افزایی برای شهروندان و علاقمندان اتومبیلرانی برگزار شده است و ایران با وجود تمامی محدودیت ها یکی از پیشرفته ترین صنایع بازسازی خودرو را در جهان داراست.

یگانه گسترش خودروهای تاریخی را زمینه ساز اشتغال‌زایی ارزیابی کرد و افزود: برای بازسازی خودروهای تاریخی مشاغل زیادی نظیر صافکار، نقاش، لوازم یدکی و بسیاری از مشاغل در تکاپو هستند.

نمایش خودروهای تاریخی و کلاسیک در شیراز برگزار شد

رایزنی ها برای راه اندازی موزه خودروهای تاریخی در  شیراز

نماینده حوزه اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در استان فارس از تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی موزه خودروهای تاریخی در شیراز خبر داد و افزود: امیدواریم با همکاری سازمان میراث فرهنگی مکان مناسبی برای تاسیس موزه خودروهای تاریخی اختصاص یابد.

وی با قدردانی از همکاری های همیشگی پلیس، نهادهای انتظامی و امنیتی، شهرداری شیراز و بازرگانی قاسم پور در راستای برپایی این همایش عنوان کرد: بسیاری از استان ها تلاش های زیادی را برای میزبانی از رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی انجام داده بودند و در نهایت موفق شدیم میزبان این مقام بین المللی را در استان فارس و شیراز باشیم.

به گفته یگانه  کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نماینده فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی است و برنامه هایی که توسط این مجموعه برگزار می شود دارای پیوست های فرهنگی عدیده ای است و می تواند درعرصه های گردشگری، اقتصادی و سیاسی نقش موثری ایفا کند.

 مقابله با ایران هراسی با حضور گردشگران

وی افزود: یکی از اهداف کلان این کانون دعوت از جهانگردان برای حضور در ایران و شهر شیراز است و حضور گردشگران خارجی نقش ارزنده ای در مقابله با ایران هراسی و توطئه های دشمنان دارد و به واسطه چنین رویدادهایی می توانیم سطح امنیت و اقتدار کشور را بهتر و بیشتر به گوش جهانیان برسانیم.

یگانه تصریح کرد: زمانی که جهانیان از حضور رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی در ایران و شیراز مطلع می شوند برای حضور در کشور ما ترغیب خواهند شد و  به همین دلیل اگر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس مورد حمایت قرار گیرد و می توانیم در سال دستاوردهای کلان اقتصادی معادل سی تا سی و پنج میلیارد تومان آورده گردشگری برای استان داشته باشیم.

صنعت گردشگری به عنوان الگوی پاک اقتصادی

در ادامه سید مجتبی علوی، مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه شیراز بعنوان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود و شاخه‌ها و رشته‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، ادبی،  زیارت، فرهنگی و ... را این استان پهناور شاهد هستیم، بیان کرد:  صنعت گردشگری طرفداران خود را دارد و امروز نیز در این راستا همایش خودور‌های قدیمی برگزار و استقبال خوبی توسط جوانان و همشهریان شیرازی شد.

علوی گفت:  در تلاش هستیم تا از صنعت گردشگری به‌عنوان یک  الگوی پاک اقتصادی استفاده کنیم.

مکان ثبت جهانی خودروهای تاریخی فراهم شده است

همچنین صالح پور، رئیس گروه خودروهای تاریخی کشور در این مراسم گفت: با همکاری اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و تلاش هایی که در این زمینه استان فارس صورت گرفته امکان ثبت جهانی خودروهای تاریخی مهیا شده است.

وی از حضور" تیدو برسترس " رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی در شیراز به عنوان گامی مهم برای پیشرفت خودروهای کلاسیک یاد کرد و افزود: امیدواریم با حمایت هایی که در این زمینه صورت می گیرد شاهد تحقق اهداف بزرگی برای علاقمندان این رشته باشیم

صالح پور خاطرنشان کرد که  پشتیبانی بازرگانی قاسم پور در برپایی این رویداد نقش ارزنده ای داشته است.

نمایش خودروهای تاریخی و کلاسیک در شیراز برگزار شد

نگهداری و بازسازی شایسته خودروهای تاریخی در شیراز

در ادامه این همایش " تیدو برسترس " رئیس فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی موسوم به FIVA ضمن بازدید از خودروهای بی نظیر تاریخی شیراز را بازدید و گفت وگو با مالکان آن ها گفت: خوشبختانه دوستداران حوزه اتومبیلرانی عزم جدی برای نگهداری از خودروهای تاریخی و کلاسیک دارند که جای تقدیر دارد.

وی با قدردانی از حمایت های بازرگانی قاسم پور برای برگزاری این همایش و رویدادهای اتومبیلرانی بیان کرد: با آنکه هزاران کیلومتر با کشور خودم فاصله دارم اما مهمان نوازی شیرازها آنقدر خوب و صمیمانه بوده است که احساس می کنم در وطن خودم هستم.

به گفته تیدوبرسترس در این سفر با میراث چندین هزار ساله ایران آشنا شدم و اتومبیل هایی تاریخی که در این همایش به نمایش درآمده بسیار  زیبا و چشم نواز  هستند .

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دوباره مهمان اهالی پرشور و فرهنگ‌مدار شیراز باشد و  از حمایت و مهمان نوازی های بازرگانی قاسم پور تقدیر کرد و نقش حامیان این همایش ها را در حفظ و نگهداری از خودروهای تاریخی ارزنده ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا؛ تیدو برسترس در پایتخت برای اولین بار از شناسنامه ویژه ی خودرو های تاریخی رونمایی کرد که یکی از نکات قابل توجه برای وی تعدد خودروها تاریخی بود که به نحوه شایسته ای نگهداری و بازسازی شده بودند و از میهمان نوازی شیرازی ها و به ویژه بازرگانی قاسم پور ابراز خرسندی کرد.

در پایان این مراسم از محصول جدید مدیران خودرو با عنوان X55 pro در میان استقبال گسترده شهروندان و علاقمندان خودرو رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز