خبرگزاری کار ایران

سکان هدایت آموزش و پرورش فارس به آذری سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۹۰

با برگزاری مراسم تودیع مدیر کل سابق آموزش و پرورش فارس، سکان هدایت آموزش و پرورش این استان به حمید‌رضا آذری سپرده شد.

ایلنا: با برگزاری مراسم تودیع مدیر کل سابق آموزش و پرورش فارس، سکان هدایت آموزش و پرورش این استان به حمید‌رضا آذری سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، معاون تربیتی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امروز در عرصه مدیریت کار انفرادی و محفلی محکوم به شکست است، گفت: باید مدیر از پشتوانه قوی مردمی برخوردار باشد تا بتواند موفق عمل کند.

حمید‌رضا کفاش با اشاره به بندهای مختلف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: حق هر وزیری است که با توجه به استراتژی‌های خود، تیمش را منظم کند.

وی با تصریح اینکه رقابت بین گروه‌های سیاسی و تفکرات جناحی تنها در دوران انتخابات، پذیرفتنی است، گفت: بعد از هر انتخابات همه نیرو‌ها باید با کنارگذاشتن خط مشی‌های سیاسی به‌دنبال پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی در جهان باشند.

کفاش با تصریح اینکه معاون پرورشی ۱۲ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور هستم نه بچه حزب‌اللهی و بسیجیان، گفت: بچه حزب‌اللهی و بسیجی‌ها پرورش یافته خانواده‌هایی هستند که کمتر نیاز به پرورش دارند.

وی تربیت را امری بسیار ضروری برشمرد و لزوم توجه به تمام ابعاد تعلیم و تربیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانگونه که توجه به رشد علمی لازم است، ‌ توجه به تربیت دینی و تربیت اجتماعی نیز لازم است، اگر دانش‌آموزی به لحاظ علمی خوب باشد اما تربیت دینی نداشته باشد، با مشکل مواجه خواهد بود، ‌ همانگونه که اگر دانش آموزی خوب قرآن بخواند، تربیت دینی هم داشته باشد اما به لحاظ علمی رشدی پیدا نکرده باشد، کامل نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این نهاد باید محل آمد و شد تمام فرهیختگان، ‌ اندیشمندان و افراد تاثیرگذار جامعه باشد، گفت: ما امروز افتخار استفاده از فکر و اندیشه همه فرهیختگان عرصه‌های مختلف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را خواهیم داشت.

کفاش با بیان اینکه در دولت قبل و دولت‌های ماقبل آن، ‌گاه ۵۰ درصد از ظرفیت‌ نیروی انسانی در عرصه‌های مدیریتی در دستگاه‌های مختلف، استفاده نمی‌شد، گفت: چه دلیل دارد که یک مسئول اگر کارش خوب، محبوب و تاثیرگذار است، تغییر کند؟

وی تفاوت عمده دولت تدبیر و امید با دولت‌های گذشته را استفاده از تمام نیروهای شایسته، معتقد به نظام و متعهد و دارای تخصص دانست و گفت: برای سپردن مسئولیت نباید بگوییم به چه کسی رای داده‌ای، اگرچه اگر رای او با دولت تدبیر و امید باشد، در اولویت است، اما نظام اسلامی با تقسیم سهام رشد نمی‌کند.

کفاش تصریح کرد: شاخص‌های انتخاب مدیران مبتنی بر شایسته‌سالاری است، البته آنکه همراهی با دولت دارد، طبعا اولا‌تر است اما تنها وابستگی سیاسی ملاک انتخاب مدیران نیست، زیرا اگر یک مدیر تنها به واسطه وابستگی سیاسی انتخاب شود و در سایر ابعاد توانمندی لازم را نداشته باشد، دولت ضرر خواهد کرد.

وی توجه به اقتصاد آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی در سند تحول بنیادین این نهاد دانست و تاکید کرد: مدیریت منابع مالی کم کردن ۲ میوه به یک میوه نیست، یافتن منابع جدید و استفاده صحیح و بهینه از منابع موجود است، باید فکر و اندیشه را به سمت ایجاد منابع جدید هدایت کنیم.

مدیر کل جدید آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: آنچه مرا مجبور به پذیرش این مسئولیت کرد، قدر‌شناسی و محبت بی‌اندازه معلمان دلسوز استان و تلاش برای گشودن گرهی از مشکلات ۷۰ هزار فرهنگی فارس بود.

حمید‌رضا آذری با انتقاد از شرکت نکردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مراسم، ‌ گفت: معلمان صبور‌ترین، صادق‌ترین، ‌ نجیب‌ترین و تاثیرگذار‌ترین قشر جامعه هستند.

آذری با تصریح اینکه عشق به مردم و خدمت به مردم اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نمی‌شناسد، گفت: ۸ سال قبل که معاونانم در این سالن تودیع شدند، با نجابت و لبخند مسئولیت‌هایشان را واگذار کردند که نشان از مناعت طبع و بزرگی آنان داشت.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش و جامعه را باید در کلاس‌های درس جست‌وجو کرد، گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که پارلمانی از معلمان، مدیرکل آموزش و پرورش را انتخاب کنند، اگرچه امروز هم تردید ندارم که معلمان مرا در این مسئولیت تنها نخواهند گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز