خبرگزاری کار ایران

مصطفی فرح بخش:

درچند سال اخیر استعداد و شایسته‌سالاری خریدنی شده بود / نمایندگان چشمان خود را باز کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۴۶

تجربه عنصری است که طی چندسال گذشته درحوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور، زیر پا گذاشته شده و به همین دلیل کشور را دچار بحران های مدیریتی ساخته است واین مسائل را می توان بیشتر در ادارات بویژه آموزش و پرورش مشاهده کرد.

شیراز - ایلنا: مشاور ارشد اداره آموزش پرورش ناحیه ۲ شیراز با اشاره به خدمات سرپرست وزرات آموزش و پرورش در مدت حضور خود دراین وزراتخانه گفت: فانی ثابت کرد که به‌عمل کار برآید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مصطفی فرخ‌بخش افزود: مدیریت واژه‌ای نام آشناست که استعداد می‌خواهد، همچنین علاوه بر استعداد باید یک فرد دارای هوش و قدرت برنامه‌ریزی زیادی باشد.

وی ادامه داد: حال زمانی که فردی می‌خواهد در یک سازمان، تشکل، یاحتی یک وزارت خانه مدیریت کند باید دارای تجربه نیز باشد.

فرخ‌بخش با اشاره به نظام مدیریتی در ژاپن افزود: براساس این نظام که یکی از معتبر‌ترین شیوه‌های مدیریت در دنیاست، تجربه از امتیاز بسیار بالایی برخوردار است، اما باید در نظر داشت که در کارهای مدیریتی شایسته‌سالاری و سپس استعداد بسیار مهم است.

وی افزود: تجربه عنصری است که طی چندسال گذشته در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور، زیر پا گذاشته شده و به همین دلیل کشور را دچار بحران‌های مدیریتی ساخته است و این مسائل را می‌توان بیشتر در ادارات، به‌ویژه آموزش و پرورش مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته استعداد و شایسته‌سالاری خریدنی شده بود و این اتفاق باعثشده بود که در فضای مدیریتی کشور شاهدیک خفقان مشهود باشیم.

فرح‌بخش ادامه داد: ‌ در شرایطی که هیچکس جای خود نبود و به طور مثال رییس سازمان تربیت بدنی در صدد گرفتن میز و صندلی وزیر نیرو برآمده بود، مردم با رای دادن به تغییر، جدیت خود را برای تغییر فضا اعلام کردند.

وی ادامه داد: از این رو مردم توقع دارند تا اوضاع سریعا ساماندهی شود که خوشبختانه دولت با انتخاب وزرای با تجربه تمایل خود را برای ساماندهی سریع شرایط نشان داد.

فرح بخش با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص انتخاب سه وزیر معرفی شده رییس جمهور به مجلس گفت: این روز‌ها بحثسرپرست‌های سه وزارت خانه بسیار داغ است. سه وزارت خانه بسیار مهم که اکثرا به جوانان مربوط می‌شود، از مهم‌ترین آن‌ها وزارت آموزش و پرورش است که امروز خواهان شخصی مدیر و مدبر، شاخص، با تجربه و متخصص است.

فرخ‌بخش افزود: نمایندگان باید در خانه ملت چشمان خود را باز کنند، چراکه موقعیت‌های امروز دست‌نیافتنی‌ست.

وی با بیان این مطلب که خوشبختانه گزینه خوبی برای کرسی وزارت آموزش و پرورش از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شده است افزود: فانی متعهد و متخصص و دارای تجربه کافی و برنامه مدونی برای این تغییر در روند مدیریتی وزارتخانه آموزش و پرورش است.

فرح بخش افزود: فانی در این مدت کم فعالیت‌های قابل توجهی را انجام داده که واقعا کاربردی بوده است.

وی به برنامه ساماندهی اقتصادی در آموزش پرورش و حل مشکل نیروی انسانی در آموزش پرورش و جلوگیری از استخدام‌های اتوبوسی و غیر کاربردی در آموزش و پرورش و همچنین اعتراض به نحوه اجرای سند تحول و امنیت اردوهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: این‌ها بخشی از فعالیت‌های مبتنی برمنطق سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مدت کم حضورشان در راس این وزارتخانه بوده است.

فرح بخش عملکرد سرپرست وزرات آموزش پرورش را نشان دهندهٔ اعتقاد به شایسته سالاری و استعداد درونی برای مدیریت در این حوزه دانست و افزود: باید دانست که مشکلات شخصی هیچ ارتباطی به نحوهٔ مدیریت و عمر سیاسی یک فرد ندارد.

وی در پایان با تاکید بر این نکته که زمانی برای آزمون خطا نداریم، ابراز امیدواری کرد تا با همسویی مجلس با دولت در انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی دولت زیان‌های چند سال اخیر در حوزه آموزش و پرورش جبران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز