خبرگزاری کار ایران

استاندار پیشین فارس:

زمانی فارس را تحویل گرفتم که درهای استانداری را قفل و زنجیر کرده بودند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۳۲

امروز از آن افراد جز دو نفر همه یا اعدام شده‌ یا در درگیری به هلاکت رسیده‌اند و شاخص‌‌های امنیتی فارس ۴۰ درصد رشد داشته است.

ایلنا: استاندار پیشین فارس، گفت: وضعیت امروز این استان در ابعاد مختلف با ۲ سال قبل آن به‌هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حسین صادق عابدین افزود: زمانی که فارس را تحویل گرفتم شرایطی ویژه‌ای بر استان حاکم و در کشور زبانزد شده بود، درهای استانداری را قفل زده بودند و بحرانی ۶ ماهه بر فارس حاکم بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای حضورش و در حالیکه ۴ ماه تا برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصت باقی بود، از مجموع ۱۱۳ پست، ۷۰ پست بخشداری و فرمانداری در فارس بلاتکلیف بود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام آن مشکلات، انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمال آرامش، ‌ نظم و امنیت و با مشارکت ۷۰ درصدی مردم برگزار شد.

استاندار پیشین فارس با بیان اینکه در بدو ورود او به این استان، یازده شرور با شرارت‌های خود امنیت را از نقاط مختلف فارس سلب کرده بودند، گفت: امروز از آن افراد جز دو نفر همه یا اعدام شده‌ یا در درگیری به هلاکت رسیده‌اند و شاخص‌های امنیتی فارس ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی تعیین تکلیف معادن خرم‌بید و ایجاد یک الگوی کشوری برای افزایش درآمدهای کشور از معادن تا ۳۰ درصد، زمینه‌سازی برای تولید بنزین، ایجاد سه کنسرسیوم نفتی، ارتقا جایگاه فارس در امور اتباع بیگانه، رشد استان در مبارزه با کالای قاچاق و جلوگیری از تعطیل شدن پروژه‌های عمرانی علی‌رغم مشکلات اعتباری را از اقدامات انجام شده در دو سال حضورش در فارس بیان کرد.

صادق‌عابدین حل مشکل کارخانه دنا و واگذاری آن به صاحبان اصلی آن، تامین ۱۵۰ میلیارد ریال و پرداخت حقوق معوق کارکنان صنعت ‌آی‌تی‌آی، راه‌اندازی ادره کل پدافند غیرعامل، ارتقا دو فرمانداری به فرمانداری ویژه، اجرایی شدن طرح‌های خط‌آهن و فراهم شدن زمینه تبدیل فارس به چهارراه ریلی ایران، آغاز عملیات اجرایی اولین آزادراه فارس و آغاز عملیات اجرایی سد تنگ سرخ را از دیگر اقدامات شاخص انجام شده طی دو سال اخیر دانست.

وی با تصریح اینکه مشکلات قطار شهری شیراز مرتفع و واگن‌ها بارگیری و به مقصد ایران ارسال شده است، گفت: طرح توسعه حرم مطهر با مشارکت شهرداری اجرایی شده است و امیدواریم به‌زودی فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.

صادق‌عابدین فارس را تنها استان اجرا کننده طرح پزشک خانواده عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح درآمد پزشکان عمومی از کمتر از ۱.۵ میلیون به ۵ تا ۶ میلیون افزایش یافته است.

وی رشد استان در عرصه فناوری‌های نانو، پیوستن فارس به جرگه استان‌های نفتی با بهره‌برداری از میدان نفتی سروستان، افزایش صادرات غیرنفتی فارس، آغاز عملیات ساخت پالایشگاه دوم شیراز و تهیه سند توسعه گردشگری را از جمله دیگر اقدامات ۲ سال اخیر برشمرد.

صادق‌عابدین با تصریح اینکه اقدامات انجام شده وظیفه مدیران بوده و همه دستگاه‌ها، مسئولان و کارکنان بخش‌های مختلف زمینه‌ساز تحقق آن شده‌اند، گفت: کشاورزی فارس در ابعاد مختلف و علی‌رغم تمام مشکلات ناشی از خشکسالی، رشد و توسعه قابل توجهی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز