خبرگزاری کار ایران

رهایی قاتل از قصاص بعد از ۲۰ سال در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۷۴۲

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: یک پرونده قتل در این استان، با مداخله مسئولان و نیک اندیشان و همراهی خانواده مقتول، پس از ۲۰ سال منجر به مصالحه و رهایی قاتل از قصاص شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: با تلاش رئیس حوزه قضایی، دادستان و مسئولان شوراهای حل اختلاف و متنفذین در شهرستان خرم بید با گذشت اولیاء دم مرحوم محمدی، قاتل محکوم به قصاص در این پرونده پس از ۲۰ سال از طناب دار رهایی یافت.

وی با اشاره به اینکه این سی و دومین پروند قتلی است که در فارس به مصالحه ختم می‌شود، در خصوص جزئیاتی از این پرونده، گفت: سال ۱۳۸۰ و بعد وقوع یک قتل در شهرستان خرمبید، رسیدگی به پرونده در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و پس ازگذشت ۶ سال حکم قصاص قاتل به صورت قطعی صادر و تائید شد و اجرای حکم  پس از طی تشریفات قانونی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

موسوی با بیان اینکه مطابق دستور العمل ابلاغی، پرونده های قتل پیش از اجرای حکم در راستای اخذ رضایت و صلح وسازش طرفین پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع می گردد گفت: این پرونده نیز طبق همین روند تعریف شده توسط شورای حل اختلاف شهرستان پیگیری و با توجه به وجود زمینه مصالحه در پرونده اجرای حکم به تعویق افتاد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: روند از سرگیری مذاکره در راستای سازش در این پرونده با توجه به عدم تقاضای اجرای قصاص توسط اولیاء دم از یک سال قبل مجدداً در دستور کار رئیس حوزه قضایی، دادستان، امام جمعه شهرستان،  فرمانده ناحیه مقاومت سپاه و اعضای شورای حل اختلاف و سایر متنفذین شهرستان قرار گرفت که همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان منجر به رضایت و گذشت اولیاء دم و رهایی یک محکوم به قصاص دیگر از چوبه دار در استان فارس شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز