خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در مجتمع سالکو/ تولید ۱۳۰ هزار تن شمش آلومینیوم در لامرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۵۶۹

مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب گفت: مجتمع سالکو از اردیبهشت سال گذشته تاکنون موفق شد ۱۳۰ هزار تن فلز پرکاربرد آلومینیوم در قالب شمش‌های هزار و ۵۰۰ پوندی با درجه خلوص بالای ۹۹ درصد تولید و بخش عمده‌ای را روانه بازار داخلی و خارجی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، علی عبداله‌نژاد مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران،  گفت: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ۴۰ سلول احیا (دیگ) فعالیتش را از اردیبهشت سال گذشته (۹۹) آغاز کرد و اکنون ۱۵۱ سلول از ۲۵۸ سلول احیا (دیگ) این کارخانه در مدار تولید قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۱۸۰ هزار تن از  ظرفیت اسمی فاز نخست (تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن) مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تکمیل شده است.

عبداله نژاد بیان کرد: در یکسال اخیربه رغم شرایط و محدودیت‌ها در تامین برق، همه‌گیری کرونا و مهم‌تر از آن بدون سرمایه در گردش،   ۳۰ درصد از تامین آلومینیوم کشور را اکنون در دست بگیریم. 

علی عبداله‌نژاد از راه‌اندازی اولیه و آزمایشی سالن ریخته‌گری تولید اسلب و بیلت مجتمع سالکو خبر داد که این محصولات قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی دارد.

اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در مجتمع سالکو

مدیرعامل سالکو در ادامه اشتغالزایی مستقیم این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

وی بیان کرد: دوران رشد شرکت صنایع آلومینیوم جنوب در حال سپری شدن است و امیدواریم با فعالیت دولت سیزدهم که دغدغه افزایش تولید و صادرات را با تکیه بر توان داخلی در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌ها دارد،  بیش از پیش از تولید ملی حمایت شود و با رفع سایر موانع مجتمع مدرن سالکو و تحقق افزایش ظرفیت تولید،  به دوران تکمیلی و طلایی در دولت سیزدهم برسیم.

اعطای مشوق‌های اختصاصی در تأمین خوراک واحدهای آلوم  لامرد

او با اعلام  برنامه سالکو در استقرار واحدهای صنعتی پایین دست در آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد واجد بیشترین امتیاز برای تکمیل زنجیره تولید آلومینیوم کشورمان محسوب می شود، از این لحاظ که سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی پایین دست آلومینیوم با وجود فعالیت چشمگیر و پررونق مجتمع سالکو نیز دغدغه تامین خوراک اعم از مذاب و جامد(شمش) را نخواهند داشت و سالکو آمادگی دارد که خوراک واحدهای پایین دست را با شرایط سه تا شش ماه، بدون اخذ وجه و به صورت اعتباری تامین کند و با اعطای این مشوق، از تقویت سرمایه در گردش شرکت‌های فعال پایین‌دست و تداوم جهش تولید سایر محصولات آلومینیومی در کشور حمایت کند.

در  جریان برگزاری این نشست مطبوعاتی نیز خبرنگاران از واحدهای مختلف سالن احیا، ریخته‌گری و آندسازی بازدید کردند و در جریان روند فعالیت این کارخانه قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز