خبرگزاری کار ایران

نخستین یادواره شهدای سرباز فارس برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۱۱۲۰۵

این یادواره از ساعت ۸ صبح هجدهم مهرماه در محل ورزشگاه شهید دستغیب واقع در دروازه کازرون شیراز آغاز خواهد شد.

ایلنا: فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز گفت: نخستین یادواره ۳ هزار و ۵۰۰ شهید سرباز فارس هجدهم مهرماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی‌محمد محمدی، امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری افزود: این یادواره از ساعت ۸ صبح هجدهم مهرماه در محل ورزشگاه شهید دستغیب واقع در دروازه کازرون شیراز آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این یادواره کمیته‌های پشتیبانی، ‌ فرهنگی، تبلیغات، تألیف، رسانه و اطلاع‌رسانی از چند ماه قبل تشکیل و با جمع‌آوری آمار و اطلاعات شهدای سرباز در مسیر هرچه باشکوه‌تر شدن آن تلاش شده است.

این مقام نظامی تاکید کرد: قریب ۳ هزار و ۵۰۰ شهید سرباز شناسایی شده در فارس جمعی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی هستند و تاکنون موفق به سرکشی از یک هزار و ۴۰۰ سرکشی خانواده شهدای سرباز شده‌ایم.

محمدی ادامه داد: ضمن این سرکشی‌ها ضبط خاطرات خانواده شهدا صورت گرفت و ویژگی‌های برجسته شهدا به نقل از خانواده آنان به صورت تصویری ضبط و ثبت شد.

وی، چاپ گزیده‌ای از وصیتنامه شهدای سرباز در روزنامه‌های محلی و کشوری را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای این یادواره برشمرد و گفت: اسناد مربوط به شهدای سرباز در کنار این سرکشی‌ها جمع‌آوری و زندگی نامه‌ها و دست‌نوشته‌ها و تصاویر شهدای سرباز گردآوری شد.

وی بیان کرد: ‌ این وصایا در قالب موضوعات مختلف از قبیل شهادت، ولایت، وحدت، ‌ حجاب و… دسته‌بندی شد که در قالب این عناوین ارائه خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: اقدام دیگر بحثبرگزاری پیش یادواره شهدای سرباز بود که هر پنج‌شنبه، در مزار گلزاری شهدا با حضور خانواده‌های آنان و علاقه‌مندان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز خاطرنشان کرد: ‌در گیر و دار مسائل زندگی ممکن است راه و نام شهدا را فراموش کنیم که از برکات برگزاری این یادواره این است که راه و یاد شهدا فراموش نشویم. کتاب داستانک خاطرات شهدای سرباز در بین سربازان توزیع می‌شود.

وی از تهیه و تدوین خاطرات شهدای سرباز در قالب کتاب داستانک ویژه سربازان خبر داد و گفت: ‌ این کتاب داستان‌ها به صورت چاپ و در اختیار جامعه هدف یعنی سربازان قرار خواهد گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: ‌ در روز برگزاری یادواره که سخنران کشوری نیز به سخنرانی خواهد پرداخت، از تمبر برخی شهدای سرباز به صورت نمادین و ۳ کتاب وصیت‌نامه شهدا رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: ‌ در راستای برگزاری این یادواره برخی فعالیت‌های ورزشی از قبیل برگزاری جام فوتسال سرباز، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی و کوهنوردی سربازان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز