خبرگزاری کار ایران

ماراتن انتخاب استاندار فارس به روزهای پایانی نزدیک می‌شود؛

دولت در انتخاب استانداران به آرای مردم توجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۸۷

برخی گروه ها وتشکل های سیاسی هنوز هم سعی برآن دارند تا گزینه های موردنظرخودرا برای حضور در طبقه ششم ساختمانی که در ضلع شمالی میدان امام حسین(ع) شیرازواقع شده است، مطرح نمایند.

ایلنا: در شرایطی که به نظر می‌رسد گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتخاب استاندار فارس به پایان رسیده و دولت دوازهم برای معرفی نماینده ارشد خود در استان پهناور و استراتژیک فارس به جمع بندی نهایی رسیده است، برخی گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی هنوز هم سعی برآن دارند تا گزینه‌های مورد نظر خود را برای حضور در طبقه ششم ساختمانی که در ضلع شمالی میدان امام حسین(ع) شیراز واقع شده است، مطرح نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که برخی از رسانه ها از احتمال قریب به وقوع معرفی استاندار فارس در جلسه روز یکشنبه(فردا) هیات دولت خبر می‌دهند.

انتخاب و تعیین استاندار و مدیران استانی حق دولت است

خطبه‌های نمازجمعه این هفته در سراسر کشور یک ویژگی خاص داشت. بسیاری از تحلیلگران منتظر اعلام مواضع رسمی ائمه جمعه در خصوص مسایل رخ داده اخیر در کشور بودند. اما خطبه‌های نماز جمعه شیراز که به امامت نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد یک ویژگی دیگر نیز داشت.

آیت الله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز، با اشاره به اهمیت و ویژگی‌های استان فارس بر لزوم وجود اعتدال در رفتار، گفتار، عمل و حرکت استاندار آتی فارس تاکید نمود و افزود: انتخاب و تعیین استاندار و مدیران استانی حق دولت است.

وی در عین حال گفت: استاندار فارس باید فردی باشد که تابلودار افراط گرایی نباشد، پرچم افراطیون به دست او نداده باشند، فردی باشد که قبل از آمدن و در هنگام آمدن انحصارگر‌ها دور و بر او را نگرفته باشند و او با وعده به این و آن سرکار نیامده باشد.

انشقاق در آرای نمایندگان مجلس

یکی از تشکل‌هایی که در انتخاب استانداران به معرفی گزینه به وزارت کشور می‌پردازد، مجمع نمایندگان مجلس استان‌هاست. غلامحسین نوذری، محمدرضا رضازاده و محمدحسین فروزانمهر سه گزینه نهایی مجمع نمایندگان استان فارس برای معرفی به هیات دولت بودند؛ این درحالی بود که در نگاه اول و بررسی پرونده و سابقه گزینه‌های معرفی شده توسط مجمع نمایندگان یک حقیقت آشکار غیر قابل انکار بود و آن هم اینکه هیچکدام از این گزینه‌ها اشتراک نظری با دولت دوازدهم ندارند. علاوه بر آن توجه به انتخابات دور بعد مجلس و لزوم کسب اعتماد مجدد مردم باعثشد تا یک انشقاق محسوس بین نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی به وجود آید و گزینه‌های احتمالی آنها حتی شانس مطرح شدن نامشان را در جلسه هیات دولت را از دست بدهند.

لزوم همراهی و تعامل با رای مردم در خصوص انتخاب استاندار

در کنار تحرکات و واکنش‌های تشکل‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب فارس که معتقد بودند نمایندگان مجلس باید صدای خواست به تغییر نهفته در رای مردم را بشنوند، روسای ستاد‌های انتخاباتی دکتر روحانی در استان فارس نیز دست به کار شدند و با صدور نامه‌ای خطاب مجمع نمایندگان مجلس خواستند تا نمایندگان مجلس در معرفی گزینه‌های خود به رای نزدیک به ۶۵ درصد از مردمی که در انتخابات ریاست جمهوری به گفتمان اعتدال و میانه روی رای داده‌اند احترام بگذارند.

روسای ستاد روحانی در این نامه رای مردم به دکتر روحانی را نشانگر نه، به بسیاری از اقدامات و رفتار‌ها و آری به اندیشه‌ها، گفتمان و رویکرد دولت تدبیر و امید دانستند و با اشاره به عملکرد ۸ ساله استانداران منتسب به طیف اصولگرا افزودند: کارنامه مدیران دوران اصولگرایی، مردم را به انتخاب گفتمان اعتدال گرایی سوق داده است.

این گروه با اشاره به لزوم التفات نمایندگان مردم به آرا و مطالبات مردم، دارا بودن اعتقاد راسخ به اندیشه‌های رییس جمهور و گفتمان اعتدال، داشتن سوابق عملی موفق و موثر در مدیریت میانی و ارشد، توان بالا در جذب نیروهای کارآمد و بومی بودن را از جمله فاکتورهای لازم و مورد توجه مردم برای انتخاب استاندار فارس عنوان کردند.

اعتماد از دست رفته

در شرایطی که کارنامه برخی مدیران دوران ۸ سال گذشته باعثشده تا مردم فارس دیگر به برخی وعده و شعار‌ها اعتماد نداشته باشند، به نظر می‌رسد باز پسگیری اعتماد از دست رفته برای سیاسیون منتسب یه طیف اصولگرایی کاری به مراتب سخت‌تر از معرفی استاندار برای فارس باشد.

شاید در شرایط کنونی استراتژی سکوت مناسب‌ترین استراتژی برای کسانی باشد که اکنون کرسی‌هایی را که ۸ سال در اختیار داشتند را از دست رفته می‌بینند.

به هرحال در آینده‌ای نه چندان دور استاندار فارس از سوی هیات دولت انتخاب و معرفی خواهد شد. انتخابی که قطعا در آن رای و خواست مردم و توجه به میانه روی و اعتدال درآن نهفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز