خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس خبر داد:

شیوع بیماری وبا در جنوب شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۴۴

متاسفانه اخیرا مواردی از شیوع بیماری خطرناک وبا را در مناطق جنوبی شهر شیراز مشاهده شده و در واقع زنگ خطر یک فاجعه بهداشتی را به صدا در آورده است که اقدامی عاجل را می‌طلبد.

ایلنا: مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استان فارس در حاشیه همایش بین المللی بررسی مدیریت موفق مهاجرت و مبارزه با قاچاق انسان، ضمن اشاره به عواقب حضور مهاجرین غیر قانونی درکشور گفت: از آنجا که مهاجرین غیر قانونی از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند و تحت هیچ گونه معاینات پزشکی قرار نمی‌گیرند با خود بیماری‌هایی به ارمغان می‌آورند که بعضا می‌تواند عواقب فاجعه باری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، غلامرضا غلامی افزود: متاسفانه اخیرا مواردی از شیوع بیماری خطرناک وبا را در مناطق جنوبی شهر شیراز مشاهده شده و در واقع زنگ خطر یک فاجعه بهداشتی را به صدا در آورده است که اقدامی عاجل را می‌طلبد.

وی ادامه داد: متاسفانه این مهاجرین با تغییر مسیر از راه‌های آبی وارد کشور شده و در مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها سکنی گزیده و عده‌ای سودجو نیز به خاطر دستمزد ارزان این افراد را به کار می‌گیرند.

غلامی با بیان این مطلب که کنترل در گلوگاه‌های استان تشدید شده از مردم خواست که با مشاهده این نوع از مهاجرین مراتب را به نیروی انتظامی و یا اداره امور اتباع مهاجرین خارجی اطلاع دهند.

وی گفت: مردم باید بین این افراد با مهاجرین قانونی تفاوت قائل شوند، زیرا کسانی از طرق قانونی وارد کشور می‌شوند. ابتدا تحت معاینات دقیق پزشکی قرار گرفته و مدتی نیز در قرنطینه به سر می‌برند تا از سلامت آنان اطمینان حاصل شود و بعد به کشور وارد می‌شوند و کارت اقامت دریافت می‌کنند و اجازه کار و زندکی در ایران را دارند.

گفتنی است مسئولین بهداشتی استان علی رغم اظهارات فوق و دیده شدن مواردی از این بیماری وجود وبا را تکذیب می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز