خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد خبر داد:

آغاز ثبت نام دوره آموزشی درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی»

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۳۳

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد فارس از آغاز ثبت نام دوره درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، فاطمه قرآیی با اعلام این خبر گفت: دوره درست نویسی و ویراستاری «زین قند پارسی» با هدف ارتقای دانش خبرنگاران و روابط عمومی‌ها با تدریس سرفصل‌های «فارسی‌نویسی»، «درست‌نویسی»، «ساده‌نویسی» و « فضای مجازی» به صورت برخط (آنلاین) در اوایل دی ماه جاری برگزار می‌شود. 

او افزود: بخش درست نویسی شامل فصل‌های واژگان و دستور زبان است. انتخاب این فصل به دلیل این بود که اکثر فعالان عرصه رسانه و مطبوعات از واژگان غیرفارسی و همچنین در دستور و نحو فارسی و جمله فراوان از ساختار غیرفارسی استفاده می‌کنند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در فصل درست‌نویسی با نکات دستوری آشنا می‌شوند و در سرفصل ساده‌نویسی به نکته مهمی اشاره خواهد شد و آن اینکه در نوشته‌های امروز به‌ ویژه در نوشته‌های مطبوعاتی، طولانی‌نویسی و حشو و زیاده‌گویی باعث دیریابی مفهوم می‌شود که به مخاطب‌گریزی می‌انجامد. با ساده‌نویسی راه را برای آسان‌سازی مسیر انتقال خبر بین خبرنگار و مخاطب فراهم می‌کنیم.

 او بیان کرد: حوزه رسانه امروز به فضای مجازی هم دامن گسترده است که قواعد و آداب درست نوشتن آن را باید بدانیم که یکی از سرفصل‌های این دوره است. 

قرایی گفت: این دوره با تدریس علیرضا حیدری، عضو هیئت مدیره بنیاد فردوسی و مدرس دوره های مختلف ویراستاری و درست نویسی  و در ۱۲ جلسه به صورت برخط (آنلاین) آغاز می شود.

به گفته این مسئول، در پایان دوره نیز به شرکت کنندگان ،گواهینامه معتبر داده  می شود.

مهلت ثبت نام این دوره تا پایان آذر ماه جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آموزشی، به سایت خبری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز