خبرگزاری کار ایران

تکمیل طرح های 36 گانه اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: تاکنون از 36 طرح اقتصاد مقاومتی 12 طرح به بهره برداری رسیده و تلاش می کنیم تا پایان امسال همه طرح ها تکمیل و راه اندازی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ؛ « حسین ابویی مهریزی» در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اعلام این خبر، افزود : برای تکمیل و ساخت این تعداد طرح در مجموع 130 هزار میلیاردریال اعتبار لازم است که با راه اندازی آنها برای  برای 13 هزارو 300 نفر شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این 36 طرح در بخش های فولاد ، پتروشیمی ، صنایع نفت و گاز ، طلا و مس ، لوازم خانگی است گفت: بهره برداری از طرحهای  اقتصاد مقاومتی آثار مثبتی در کشور دارد و اثرات خوب و تحول آفرین آن را در ایجاد زنجیره ارزش رشته های صنعتی همچنین تحول و توسعه محل استقرار طرح ها در استان های مختلف کشور را به وضوح می توان دید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 12 طرح از 36 طرح اقتصادی مقاومتی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن وتجارت افتتاح شده است تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها  4 هزار شغل بطور مستقیم ایجاد شد.

وی گفت: عمده ترین طرح ها از این  12 طرح  بهره برداری شده در استان های سمنان و البرز مستقر است که در زمینه های تولید ترانس قدرت برق ، فولاد ، دارو سازی فعالیت دارند.

ابویی مهریزی با بیان اینکه در5 ماه فرصت باقی مانده تا  پایان سال بطور متوسط هر 3 ماه یکبار این طرح ها در استان های مختلف کشور به بهره برداری رسمی می رسند و تمرکز ما روی 3 ماهه سوم پایان سال است افزود: جذب سرمایه گذاری ، بستر سازی لازم برای تبدیل جوازهای تاسیس صنعتی به پروانه های بهره بررداری صنعتی ؛ ارایه آمار و ارقام به مسئولان وزارتخانه و کشور بمنظور تصمیم سازی و تصمیم گیری و ایجاد دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی  از مهم ترین اقدامات و ماموریت های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت بوده است..

 

کد خبر : ۴۱۶۳۲۳