خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت :

کرمانشاه می تواند هاب صنایع غذایی کشور شود

مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: استان کرمانشاه ظرفیت تبدیل شدن به هاب صنایع غذایی کشور را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از "شاتا" مهدی صادقی نیارکی در نشست "حلقه های مفقوده اقتصاد "در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه  ضمن ارائه گزارش عملکرد تولید و صادرات سال گذشته و چهارماهه سال جاری صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی ، افزود : که با توجه به زیرساختهای موجود در بخش کشاورزی، استان کرمانشاه ظرفیت تبدیل شدن به هاب صنایع غذایی کشور را دارد.

صادقی نیارکی موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومی استان کرمانشاه را کم نظیر و نزدیکی به کشور عراق را از مزیت¬های بارز این استان برای توسعه صادرات این بخش برشمرد.

وی تصریح کرد : صنایع غذایی، صنعتی است که از پتانسیل های کافی جهت رشد و توسعه برخوردار است و هم اکنون با وجود رفع تحریم ها شرایط برای صادرات محصولات غذایی هموار خواهد شد .

به گفته صادقی نیارکی زمینه لازم جهت سرمایه گذاری و اشتغال زایی و رشد در این صنعت فراهم است.

گفتنی است مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این سفر همچنین از واحدهای شرکت کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس(اوکادو)، کشت و صنعت ماهیدشت(نازگل)، فرآورده‌های لبنی مانیزان  و مجتمع کشت و صنعت روژین تاک بازید کرد.

 

 

کد خبر : ۴۰۰۵۳۳