خبرگزاری کار ایران

کرباسیان در مراسم افتتاح سه طرح فولاد مبارکه خبر داد:

صادرات 7 میلیارد دلار صنایع معدنی کشور در سال جدید

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد در سه ماهه نخست سال 95، صادرات صنایع معدنی کشور به 7 میلیارد دلار رسیده که به جز قیمت، موضوع کیفیت در این میزان صادرات از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در مراسم افتتاح سه پروژه‌ سولفورزدایی، واحد آب دِمین(سختی زدایی آب) و بریکت‌سازی فولاد مبارکه اصفهان، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه صنعت و معدن یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است، اظهار کرد: افتتاح این سه پروژه اقدام بسیار ارزنده‌ای بوده چرا که در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی بوده و به عنوان یکی از سیاست‌های اساسی برنامه ششم محسوب می‌شود.

 

وی افزود: افتتاح پروژه آب دمین، ضایعات را به محصول تبدیل کرده و محصولات به دست آمده در دیگر بخش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که نتیجه آن، ایجاد صدها میلیون دلار ارزش افزوده بوده و تولید ملی کشور را افزایش خواهد داد.

کرباسیان با بیان اینکه پروژه سولفورزدایی استانداردهای کیفی فولاد را افزایش داده و جایگزین واردات بخشی از محصولات فولادی در کشور شده است، تصریح کرد: استفاده از فناوری پیشرفته،‌ تأمین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برای مسأله آب دمین کار بسیار مشکلی بود که جا دارد از همه تلاشگران و کسانی که در این راستا در فولاد مبارکه اصفهان فعالیت داشتند، تقدیر شود.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان طی سه سال گذشته پروژه‌های بسیار مهمی را به مرحله بهره‌برداری رسانده و جایگاه ویژه خود را در حوزه توسعه کشور حفظ کرده است که در دولت یازدهم توازن تولید فولاد در کشور تنظیم شد و امیدواریم در افق 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: «قیمت تمام شده»،‌ «بهره‌وری» و «کیفیت» سه عامل مهم در صادرات فولاد کشور به حساب می‌آید و فولاد مبارکه اصفهان در جهت صرفه‌جویی آب اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام داده است. وی ادامه داد:  میزان مصرف آب فولاد مبارکه همه ساله رو به کاهش بوده که امیدواریم این روند در شرکت فولاد مبارکه اصفهان باز هم ادامه پیدا کند.

 

 

کد خبر : ۳۹۶۷۷۶