خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:

تشکل‌های غیردولتی مغزافزار سیاست گذاری بخش‌های تخصصی اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۶۵۳

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ثبت نام 32 هزار و 591 واحد در سامانه بهین یاب تا امروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: تشکل های غیر دولتی قدرت بزرگی برای اقتصاد کشور هستند و به عنوان مغزافزار نقش تعیین کننده ای در سیاستگذاری بخشهای تخصصی و ایجاد رونق در اقتصاد کشور برعهده دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و بین الملل،  علی یزدانی در اجلاس سراسری روسای خانه های صنعت، معدن و تجارت ایران که در استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تاکید بر به روز رسانی آمار و اطلاعات تشکلهای غیردولتی در سطح کشور اظهارداشت: در بیشتر استانهای کشور تشکلهای غیر دولتی تشکیل شده است به طوری که هم اکنون 8 هزار و 300 اتحادیه صنعتی، 31 خانه صنعت و معدن، 35 اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن و 31 نظام مهندسی معدن و صدها انجمن تخصصی در کشور فعالیت دارند که وجود آنها قدرت بزرگی برای اقتصاد کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در ادامه با اشاره به اینکه 32 هزار و 591 واحد در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات طرح رونق اقتصادی ثبت نام کرده اند،گفت: از این تعداد واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب 8 هزار و 495 طرح آن در کارگروه تسهیل و موانع تولید استانهای کشور توسط کمیته مربوطه مورد  بررسی قرار گرفته اند.

یزدانی، به وجود 84 هزار و 838 بنگاه صنایع کوچک و متوسط به بهره برداری رسیده زیر 100 نفر اشتغال در سطح کشور اشاره کرد و گفت: از این تعداد سهم صنایع کوچک در امر اشتغال 42 درصد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سهم اشتغال صنایع کوچک را یک میلیون نفر ذکر کرد و افزود: 58 درصد اشتغال صنعتی مربوط به 3 هزار و 510 واحد بزرگ تولیدی و 4 هزار و 350 واحد متوسط است.

وی سهم ارزش افزوده در صنایع کوچک را، 16.8 درصد عنوان کرد و اظهار کرد: سهم صادرات در این واحدها 10 درصد است

وی تصریح کرد: آسیب شناسی شرکتهای خدماتی نخستین گام برای خصوصی سازی شرکتهای صنعتی بوده که اتاق بازرگانی اقدام به آن کرده است و اگر آسیب شناسی با هماهنگی لازم وجامع انجام نگیرد همه زیرساختهای ایجاد شده در شهرکهای صنعتی با مشکل روبه رو خواهندشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به شناسایی و تشکیل 388 خوشه صنعتی کسب و کار در کشور اشاره کرد و گفت: از این تعداد 65 خوشه ان به اتمام رسیده و37 خوشه ان نیز در حال اجرا میباشد .

یزدانی یکی دیگر از ماموریتهای این سازمان را تشکیل شرکتهای فناوری در استانهای کشور عنوان کرد و گفت: تاکنون این شرکتها در 9 استان کشور تشکیل شده و امکان ایجاد آنها در تمام استانهای کشور متناسب با پتانسیل استانهاودر حوزه های تخصصی وجود دارد.

در ادامه کمال الدین پیرموذن مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اظهار کرد: این سازمان با جدیت برنامه‌های مربوط به احیا واحدهایی که توسط بانک ها تملک شده است را پیگیری و امیدواریم بتوانیم با این استراتژی بخشی از اهداف دولت تدبیر و امید و همچنین برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرایی نماییم.

پیرموذن به حمایت دولت از واحدهای صنعتی اشاره کرد و تصریح کرد: با عنایت دولت و ضرورت امر اگر هر کدام از بانکها یاور واحدها و بنگاههای اقتصادی نباشند با آنها برخورد قانونی شده و در صورت تکرار از مسئولیت بانکی کنار گذاشته خواهند شد.

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطرنشان کرد: اگر در زمان قبل و حتی در این دولت این واحدها فعال می شدند زمینه اشتغال برای 132 هزار و 358 نفر ایجاد می شد و بیش از 12 هزار میلیارد تومان سرمایه بلوکه شده به چرخه اقتصاد کشور باز می‌گشت.

 در ادامه  قادرمزی مشاور سازمان نیز با اشاره به اهمیت حفظ اشتغال و ایجاد صنایع روستایی در روستاهای کشور و ارائه برنامه‌های دردست اقدام با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و همچنین 9منطقه ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان، خواستار همکاری لازم تشکل ها در تحقق این امور مهم گردید.                        

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز