خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین شو روم صنعتی کشور در شهرک صنعتی عباس آباد

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۰۰۹

اولین شوروم صنعتی کشور صبح امروز با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، نمایندگان شرکت‌های مگاموتور و قالب‌های صنعتی سایپا و جمعی از صنعتگران در شهرک صنعتی عباس آباد برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، محمدرضا قاهری بدر در این گردهمایی ضمن خوش آمد گویی به صاحبان صنایع، ابراز امیدواری کرد برگزاری این شوروم موجب نزدیک شدن صنایع کوچک و صنایع بزرگ شده و در نهایت ارتقاء تکنولوژی تولیدات را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که کشور ما درحال پوست اندازی است و دوران خاصی را سپری می‌کند، اظهار کرد: درک این دوران موجب اعتلاء می‌شود و هر کسی این دوران را درک نکند، باید در عرصه رقابت کنار برود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران به پسابرجام و پیوستن به WTO نیز اشاره کرد و گفت: در دوران جدید قطعاً از یارانه‌های تولید خبری نخواهد بود و صنایعی که راه‌های برون رفت از این مشکل را پیش‌بینی نکنند، ناچار به تعطیلی می‌شوند.

قاهری بدر افزود: بر همین اساس، ما ناچاریم مزیت‌های نسبی خود را بازنگری کنیم و ببینیم این مزیت نسبی را در چه بخش‌هایی داریم تا بر مبنای آن حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: کشور ما مینیاتوری از امکانات جهانی را در اختیار دارد و این امکانات می‌تواند ما را به سرافرازی برساند. کشور ما مواد معدنی ارزشمندی دارد که گنجینه‌ای از ذخائر دنیاست.

وی با اشاره به تنوع زیستی مناطق مختلف کشور یادآور شد: این تنوع زیستی به‌غیر از این‌که ثروت عظیمی برای کشور است، ثمرات دیگری داشته و آن هم پرورش نیروی انسانی برای کشور است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اضافه کرد: فرصتی که با برجام به‌وجود آمده، نقش ایران را در منطقه پررنگ‌تر کرده و ما باید از این فرصت به نفع خودمان استفاده کنیم.

قاهری بدر ضمن دعوت از صاحبان صنایع بزرگ به همکاری با صنایع کوچک گفت: بیایید دست به دست هم دهیم و با استفاده از مزیت‌های نسبی کشور، مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی تهران علی‌رغم تمامی مشکلات، مزیت‌های نسبی بی‌شماری دارند که می‌توانیم در کنار هم از این مزیت‌ها استفاده کنیم. از این‌رو به دنبال این هستیم که بستر سالمی برای مواجهه سازنده با شرایط جدید ایجاد کنیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران افزود: بخش عظیمی از صنایع ما به صنایع خودرو وابسته است؛ این درحالی است که صنعت خودرو با توجه به مشکلاتی که در بخش R&D (تحقیق و توسعه) پیدا کرده، قدرت رقابت‌پذیری خود را از دست داده و باید به فکر استفاده از مزیت‌های نسبی صنایع کوچک باشد.

قاهری بدر اضافه کرد: ما باید مشکلات زیست محیطی را در تولیدات صنعتی حل کنیم؛ چرا که در اروپا به دنبال محصولات با ارزش افزوده بالا و سازگار با محیط زیست هستند.

وی با اشاره به این‌که دوران طلایی رکود اروپا را از دست دادیم، اما همیشه فرصت هست و باید با مراودات صنعتی با یکدیگر سطح خود را ارتقاء دهیم، بر تقویت چهار شاخص: بازار، فاینانس، تکنولوژی و مدیریت در اداره امور تأکید کرد.

در ادامه این مراسم معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی تهران نیز گفت: یکی از ویژگی های مثبت صنایع کوچک شرایطی است که بر اساس آن این صنایع می توانند انعطاف داشته باشند و به صورت شبکه های اقماری با واحدهای صنعتی بزرگ کار کنند.

نسرین مصدق صدقی گفت: در سراسر دنیا از این ویژگی صنایع کوچک استفاده می شود تا قدرت رقابت پذیری واحدهای صنعتی افزایش پیدا کند.

وی افزود: در کشور ما از گذشته این اتفاق به طور طبیعی رخ داده اما هرجا با برنامه ریزی منسحم تری این همکاری شکل گیرد نتیجه بهتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیرو برگزاری تورهای صنعتی وآشنائی بین واحدهای بزرگ وکوچک که منجر به انعقاد قرارداد های همکاری گشت که  ما بر همین اساس به فکر برگزاری یک شوروم برای گسترش همکاری ها فیمابین واحدهای بزرگ و واحدهای مستقر در شهرکها  افتادیم.

وی در ادامه به تشریج اهداف و وظایف شرکت شهرک های صنعتی تهران پرداخت و حمایت از صنایع کوچک را از مهم ترین وظایف این شرکت عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز