خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

تبین سند چشم انداز افق 1404 کشور

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۰۹۴

رئیس فراکسیون 1404 مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اولین همایش سیاست‌های صنعتی تجاری و خدماتی در افق 1404 گامی محکم در جهت رسیدن به اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز 20ساله است که رهبری آن را ابلاغ فرمودند.

به گزارش ایلنا ؛ سخنگوی کمیسیون اقتصادی در نشست خبری اولین همایش سیاست‌های صنعتی ، تجاری و خدماتی افق 1404 اظهار داشت:‌ سال 95 آغاز دهه دوم سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم در افق 1404 است که در شرایط فعلی می‌توان گفت بسیاری از این اهداف محقق نشده است.

رحیم زارع ادامه داد:‌ یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های افق چشم انداز 20 ساله مولفه اقتصادی است، شرایط رشد و بالندگی اقتصادی در این مسیر یک اصل اجتناب‌ناپذیر است، لذا ما بر آن شدیم تا برگزاری این همایش مسیر طی شده و مسیر پیش رو را رصد و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:‌ ما موظفیم سهم فرزندانمان را از آینده‌ای روشن و پیش رو در ایران اسلامی تبیین کنیم که این مهم نیازمند مشارکت همه جانبه است که در مسیر مردمی شدن اقتصاد و افزایش بهره وری اقتصادی و تولیدی محقق می‌شود.

وی با اشاره به رشد منفی اقتصادی در سال 92 گفت:‌ ما سال 92 را در شرایطی به پایان رساندیم که رشد منفی 5.2 دهم درصدی در اقتصاد داشتیم و امروز در سال 95 قدری توانسته‌ایم از این رشد منفی فاصله بگیریم، اما تا رسیدن به رشد 7 درصد که با تاکید رهبری در برنامه ششم مطرح شده است فاصله زیادی داریم و باید این مسیر را برای رسیدن به این هدف هموار کنیم.

زارع تاکید کرد: مدیران غیرمتخصص، بهره وری پایین و برنامه محور نبودن در کشوری که به لحاظ منابع طبیعی زیر ساختی و انسانی از وضعیت مطلوبی برخوردار است قابل قبول نیست و باید این نوع مشکلات هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی در خصوص برگزاری همایش سیاست‌های صنعتی، تجاری و خدماتی افق 1404 گفت:‌این همایش با مشارکت فراکسیون 1404 مجلس، مرکز پژوهش‌ها، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، وزارت ارتباطات و تعدادی ازدانشگاهها 26 تیر ماه برگزار خواهد شد و تا امروز بیش از سی مقاله در عناوین مختلف و راهکارهای رفع موانع رسیدن به سند چشم انداز به دبیرخانه همایش رسیده است که این مقالات پس از جمع آوری به عنوان یک سند اجرایی و راهکار عملیاتی در اختیار حوزه‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

زارع تاکید کرد که در این همایش رئیس مجلس شورای اسلامی ، رئیس جمهور و تعداد دیگر از مسولان نیز حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز