خبرگزاری کار ایران

تأکید بر لزوم تولید محتوای کارشناسی و ارایه نظر واحد از اتاق

جمعی از اعضای کمیسیون صنایع اتاق ایران برای همفکری پیرامون مشکلات صنعتگران در فرآیند اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، در اتاق ایران گرد هم آمدند.

به گزارش ایلنا ، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران، در ابتدای نشست به سخنان مقام معظم رهبری در روز کارگر پیرامون تولید داخلی اشاره کرد و گفت: رهبرمعظم انقلاب در روز کارگر فرمودند تولید به عنوان یک کار مقدس محسوب شود؛ فروش کالاهای خارجی ضد ارزش است و جنسی که مابه ازای داخلی دارد به هیچ عنوان نباید وارد شود.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه این موضوعات همیشه مطرح شده اما هیچگاه عملیاتی نمی‌شود، گفت: باید برای اجرایی کردن سخنان رهبری نظام، اتاق نیز باید همه تلاش خود را به کار گرفته و برنامه‌های اجرایی خود را پیشنهاد کند.

وی همچنین پیرامون تصویب نشدن برخی از آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور گفت: اتاق در این زمینه‌ نیز باید برای تصویب کامل آیین‌نامه‌ها و اجرا شدن قانون رفع موانع تولید، پیشنهادات و نظرات کارشناسی خود را ارایه دهد.

رئیس سندیکای کاغذ و مقوای ایران همچنین بر لزوم وحدت فکری و رویه واحد در میان فعالان اقتصادی تأکید کرد و گفت: دربدنه اتاق می تواند چند صدایی حاکم باشد اما خروجی آن باید در نهایت یک صدا باشد.

مظفر علیخانی، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران که مهمان کمیسیون بود، با بیان اینکه کمیسیون‌ها، اتاق‌های فکر و بازوهای مشورتی اتاق ایران هستند، گفت: کمیسیون‌ها باید با طرح موضوعات اساسی پیرامون موضوعات مختلف و رسیدن به یک جمع‌بندی، و همفکری با کمیسیون‌های دیگر یک جمع‌بندی نهایی ارایه داده و به تصویب هیئت رئیسه برسانند تا نمایندگان اتاق در نشست با قوای دولتی، از آن نظر واحد به عنوان نظر اتاق بهره ببرد.

وی افزود: آن نظر واحد در نهایت به عنوان استراتژی کمیسیون قابل دفاع خواهد بود.

معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران در ادامه، اهمیت تولید محتوای تخصصی اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: تولید محتوا در اتاق ایران در حداقل ممکن است و ما برای حضور نمایندگان خود در جلسات خارج از اتاق(مانند رئیس یا نایب رئیس اتاق) به مطالب تحلیلی و تخصصی احتیاج داریم که حجم این مطالب بسیار ناچیز است.

اعضاء در بخش دیگری از نشست با حضور تولایی، رئیس کمیسون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران پیرامون قانون مالیات بر ارزش افزوده مواردی را مطرح و بر ارایه نظریه واحد از اتاق ایران تأکید کردند.

تولایی گفت: این قانون با صنعت، فرهنگ و شرایط کشور ما هماهنگ نیست و کاملاً ایده‌آلیستی تدوین شده است.

رئیس اتاق کاشان اهمیت شناخت و تسلط فعالان اقتصادی بر نظام جامع مالیاتی را مورد توجه قرار داد و گفت: فعالان اقتصادی این قانون را به خوبی نشناخته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه این قانون اجرا شده است اتاق باید در روند تدوین آیین‌‌نامه‌ها و ورود کرده و با ارائه نظرات کارشناسی و شرکت در نشست‌ها، موارد مورد نظر اعضای اتاق را پی‌گیری کند.

 

کد خبر : ۳۶۷۳۲۶